چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
یزد برای حضوری پُررنگ در جشنواره آتی روستاهای دوستدار کتاب آماده می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حضور 69 روستای استان در ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور، ابراز امیدواری کرد در دوره آتی جشنواره روستاهای بیشتری از استان مشارکت کنند.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در زمینه برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سعی کرده توزیع عادلانه فعالیت‌های فرهنگی را در سطح استان دنبال کند و به‌همین منظور فعالیت‌های خود را در تمامی نقاط استان پیگیری می‌کند.

وی افزود: یکی از این اقدامات، شرکت در جشنواره‌های کتاب و کتابخوانی است که سعی شده حضوری پُررنگ در فعالیت‌های فرهنگی در زمینه کتاب و کتابخوانی داشته باشیم و روستاهای استان را در این جهت ترغیب کنیم.

جوادیان‌زاده ادامه داد: از سال 1393 و در طول پنج دوره از برگزاری این جشنواره، هر سـاله 10 روستا و گروه عشایری به‌عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب برگزیده می‌شوند و یک روستا به عنوان برگزیدە برگزیده‌ها موفق به دریافت جایزه استمرار شده است.

وی گفت: در ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران تعداد 1419 روستا برنامه‌های خود را به دبیرخانه مرکزی ارسال کردند، که پـس از داوری اولیه 10 روستا به‌عنوان روستای دوستدار کتاب انتخاب شدند که از بین 69 روستای استان یزد، روستاهای اسلامیه تفت، گردکوه مهریز و رئیس آباد ابرکوه در جمع روستاهای برتر کشور در ترویج کتاب و کتابخوانی قرار گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: در سال‌های گذشته حضوری پررنگ در این عرصه داشتیم اما امسال نیز امیدواریم بتوانیم روستاهای بیشتری را در این طرح‌ها مشارکت دهیم و اجرای طرح‌های کتاب و کتابخوانی را در این مناطق دنبال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط