چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
کتاب‌های امانی کتابخانه‌های زنجان 7 روز در قرنطینه می‌مانند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به ماندگاری ویروس کرونا بر سطح اجسام و خطر انتقال بیماری از این طریق گفت: با توجه به همین موضوع کتاب‌هایی که به امانت برده می‌شوند، پس از بازگشت به کتابخانه به مدت ۷ روز در قرنطینه می‌مانند تا در صورت آلودگی بیماری به دیگران منتقل نشود.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه صادر شده مبنی بر عدم فعالیت حضوری کتابخانه‌ها، این مراکز فرهنگی تا ابلاغیه جدید تعطیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در ایام تعطیلی کتابخانه‌ها به صورت حضوری، فعالیت‎ها در فضای مجازی تعطیل نیست، گفت: در حال حاضر فعالیت کتابخانه‌های استان با هدف ترویج و آموزش کتابخوانی در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌ها در صفحات اینستاگرامی و کانال‌های تلگرامی خبر داد و افزود: در این گروه‌ها علاوه بر ارائه فایل PDF کتاب و بحث‌های ترویجی در رابطه با کتاب و کتابخوانی، قصه‌گویی، معرفی کتاب، آموزش‌های مختلف برای کودکان و آموزش‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی نیز ارائه می‌شود.

نیک‌بخش به برگزاری مسابقه کتابخانی، پویش کتابخوان مجازی، نشست‌های مجازی کتابخوان، پویش اهدای کتاب اهدای دانایی، عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی نیز اشاره کرد و گفت: طبق رصد انجام شده استقبال از این برنامه‌ها هم قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه عضویت در کتابخانه‌ها نیز علاوه بر ارسال پیامک از طریق گروه‌های فضای مجازی نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: استقبال از این شیوه عضویت مطلوب بوده و طبق بررسی‌های انجام گرفته، درصد مطالعه بعد از شیوع ویروس کرونا در بین مردم افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: تعطیلی‌های کرونایی فرصت مناسبی برای مطالعه فراهم ساخته است از همین رو بیشتر اعضا به دنبال تهیه کتاب‌های مورد علاقه خود هستند.

وی گفت: همچنین برای هر کتابخانه نیز پورتالی ایجاد شده و سامانه الکترونیکی نیز برای مسابقات کتابخوانی در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه طاقچه برای علاقمندان به کتاب، خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند از طریق این سامانه نیز فایل کتاب‌ها را به صورت کاملا رایگان دانلود کنند.

نیک‌بخش با اشاره به ماندگاری ویروس کرونا بر سطح اجسام و خطر انتقال بیماری از این طریق، افزود: با توجه به همین موضوع کتاب‌هایی که به امانت برده می‌شوند پس از بازگشت به کتابخانه به مدت ۷ روز در قرنطینه می‌مانند تا در صورت آلودگی بیماری به دیگران منتقل نشود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: قرنطینه کتاب‌ها انجام می‌شود، چون اگر کتابی در اختیار یک فرد کرونایی قرار گرفته باشد، آنگاه امکان ابتلای فردی که مجدد کتاب را در اختیار می‌گیرد، نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها