چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
ارتباط تلفنی کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری در ایام کرونایی

کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با ایام قرنطینه با اجرای طرح‌هایی در فضای مجازی مثل برگزاری مسابقات کتابخوانی و معرفی کتاب ارتباط خود را با اعضایشان حفظ می‌کنند.

عباس باباخانیان سرپرست مدیریت کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌ کتابخانه‌های این سازمان در ایام قرنطینه توضیح داد: تلاش کردیم طی سه هفته گذشته که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا کتابخانه‌های سازمان تعطیل هستند، برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای را در فضای مجازی برای اعضا و سایر شهروندان برنامه‌ریزی کنیم.
 
وی افزود:‌ در این زمینه به دنبال اجرای پویش ۲۰۲۰ کتابداران ما در همه کتابخانه‌ها روزانه با ۲۰ نفر از اعضای کتابخانه خود تماس می‌گیرند و آن‌ها را به این پویش دعوت می‌کنند.
 
باباخانیان با اشاره به اهداف پیش‌بینی شده برای این اقدام گفت: این کار موجب شده فاصله‌ای که طی این مدت میان کتابخانه‌ها و اعضا ایجاد شده تا حدودی ترمیم شود و از سوی دیگر این ارتباط قطع نشده و زنجیره پویش ۲۰۲۰ نیز ادامه داشته باشد.
 
وی درباره دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام قرنطینه عنوان کرد: به دنبال تعطیلی کتابخانه‌ها ما بخش عمده فعالیت‌های خود را به فضای مجازی آوردیم و تلاش کردیم اعضا را نیز به این فضا هدایت کنیم و خدمات خود را در بستر فضای مجازی به اعضا ارائه دهیم تا بهره‌مند شوند.
 
باباخانیان در این زمینه یادآور شد: هر منطقه یکسری بسته با محتوای علمی و فرهنگی و آموزشی در نظر گرفته است و کتابخانه‌های مناطق نیز در این زمینه برنامه‌های خود را در قالب‌های مختلف اجرا می‌کنند که شامل معرفی کتاب، نمایشگاه مجازی کتاب و مسابقه کتابخوانی مجازی می‌شود.
 
وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که برنامه‌های متنوع و مختلف کتاب و کتابخوانی را در قالب‌های متفاوت برای اعضای کتابخانه‌ها در نظر بگیریم تا علاوه بر ارائه خدمات حضوری بعد از ایام قرنطینه افرادی هم که تمایل دارند در خانه بمانند نیز از خدمات کتابخانه‌های ما بهره‌مند شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها