سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
«وقتی که قم تب کرد»

مدیر موسسه فرهنگی هنری «خانواده عقیق» قم از چاپ کتابی تحت عنوان «وقتی که قم تب کرد» با موضوع پرداختن به موقعیت‌های جهادی دوران کرونا خبر داد.

مهدی شریفی مدیر موسسه فرهنگی هنری «خانواده عقیق» قم درباره چاپ کتاب «وقتی که قم تب کرد» به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: اگر در یک سال گذشته به جریان کرونا نگاه کنیم، اتفاقی در قم رقم خورد که می‌توان از آن به عنوان یک اتفاق منحصر به فرد یاد کرد؛ و آن حضو نیروهای جهادی و داوطلب برای مهار این بحران بود
 
وی اضافه کرد: به جرأت می‌توان گفت حضور نیروهای داوطلب و جهادی از قم شروع شد، در قم تقویت شد و در قم ساماندهی پیدا کرد اما متاسفانه یا خوشبختانه در قم هم ماند. علی‌رغم تلاش‌های زیاد برای سرایت این حرکت به شهرهای دیگر، اما حضور نیروهای داوطلب و جهادی به این شدتی که در قم رخ داد، در شهرهای دیگر اتفاق نیفتاد و به‌صورت موردی رقم خورد.
 
مدیر موسسه فرهنگی هنری «خانواده عقیق» تصریح کرد: یک اتفاق ویژه و معنادار فرهنگی که از آن به یک باز تعریف فرهنگی می‌توان یاد کرد، حضور نیروهای داوطلب و جهادی در بیمارستان کرونایی بود. ما به‌صورت اتفاقی درگیر این جریان شدیم؛ از طرف دوستان‌مان که برای کار رسانه‌ای به بیمارستان‌ها رفته بودند، دعوت شدیم.

این داستان‌نویس قُمی با بیان اینکه اولین موردی که به دوستان رسانه‌ای پیشنهاد دادیم، این بود که تجربه‌نگاری بچه‌های جهادی را به ما برسانند تا آنها را بازنویسی کنیم، تصریح کرد: پس از این اتفاقات گروهی با حضور داستان‌نویسان تشکیل دادیم تا داده‌ها و موقعیت‌های جذاب داستانی را انتخاب و بازنویسی داستانی آن را آغاز کنند.
 
به گفته وی، کتاب «وقتی که قم تب کرد» شامل ۴۰ روایت کوتاه داستانی از کرونا و جهاد است که توسط جمعی از نویسندگان «خانواده عقیق» شامل مهدی شریفی، حسین سلیمانی، فاطمه محمدی، علی علیزاده، محمدجعفرخانی، لیلا پارسافر، پرستو علی عسگرنجاد، راضیه رضایی و وجیهه غلامحسین‌زاده، نگارش شده و مریم‌السادات حسینی‌سیرت ویراستاری کتاب را برعهده داشته، فاطمه سعیدی آن را صفحه‌آرایی کرده و انتشارات عهد مانا آن را به چاپ رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها