چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
برگزاری نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان در مزار شریف

معاون مركز مطالعات فرهنگی بين‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برپایی نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان درمزار شریف با حضور 30 ناشر ایرانی و 11 ناشر افغانستانی خبر داد.

مجتبی نوروزی، معاون مركز مطالعات فرهنگی بين‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه کتاب ایران و افغانستان بیان کرد: این نمایشگاه با شعار «امید، شاید در صفحه بعدی باشد، کتاب را نبندیم...» در مزارشریف بر‌ پا شده‌است.

وی با اشاره به مهمانان مراسم افتتاحیه افزود:محمد‌فرهاد عظيمی، والی ولايت بلخ، سركنسول جمهوری اسلامی ايران در مزار شريف، رئيس دانشگاه بلخ، رئيس اطلاعات و فرهنگ بلخ در آئین افتتاحیه حضور دارند. ٧٠٠٠ عنوان كتاب، از سوی 30 ناشر ایرانی و 11 ناشر افغانستانی در ورزشگاه امام خمینی(ره) عرضه می‌شود. نمایشگاه تا 19 آذر‌ماه نیز ادامه دارد.

نوروزی گفت: تهميدات امنيتي برای برگزاری این نمایشگاه 8 روزه پیش‌بینی شده‌ و مراسم افتتاحیه به یاد  دانشجويان شهيد دانشگاه كابل، دقیقا یک‌ماه بعد از حمله تروریستی داعش به دانشگاه کابل از امروز آغاز می‌شود.

یادآور می‌شود، دوشنبه ۱۲ آبان‌ماه، همزمان با برگزاری آئین افتتاح سومین دوره نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه کابل، سه عضو داعش با سلاح‌های جنگی وارد دانشگاه شدند و تعدادی از دانشجویان و استادان دانشگاه را به گلوله بستند.  این مهاجمان بعد از حدود ۶ ساعت مقاومت کشته شدند.

سومین نمایشگاه بزرگ کتاب ایران و افغانستان ویژه دانشجویان و دانشگاهیان قرار بود، 12 تا 21 آبان‌ماه در دانشگاه کابل در فضایی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با حضور ۴۰ ناشر از افغانستان و ۴۰ ناشر از ایران برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط