سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
نامه رؤسای تشکل‌های صنعت چاپ به رئیس اتاق اصناف برای تداوم قانون معافیت سهم بیمه کارگاه‌های جدید

رؤسای اتحادیه‌های چاپخانه‌داران تهران و صحافان و نماینده تشکل‌های صنعت چاپ و مصرف کاغذ استان‌های کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس اتاق اصناف ایران خواستار اجرای قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند برای کارگاه‌های جدید شدند.

غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدام اخیر سازمان تامین اجتماعی در توقف معافیت سهم بیمه برخی واحد‌های صنعت چاپ، گفت: چندی پیش برخی از شعب سازمان تامین اجتماعی با رویکرد سلیقه‌ای، به تعدادی از واحدهای صنعت چاپ اعلام کردند، مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایان دارای حداکثر پنج نفر کارگر،  مصوبه سال ۱۳۶۱ نمی‌شوند.
  
وی با بیان این مطلب که اقدامات زیادی برای تداوم معافیت سهم بیمه کارفرمایان دارای حداکثر پنج نفر کارگر انجام شده‌است، ادامه داد: با پیگیری اتاق اصناف ایران، بخش زیادی از مشکلات حل شده اما اعلام کرده‌اند واحدهای صنفی جدیدی که پروانه کسب می‌گیرند متاسفانه مشمول این معافیت نمی‌‌شوند.
 
شجاع، توقف معافیت مالیاتی واحد‌های صنفی جدید را خلاف قانون اعلام کرد و افزود: قانون محدودیتی ایجاد نکرده و از سال ۱۳۶۱ این معافیت اعمال می‌شود؛ بنابراین هر واحد جدید دارای پروانه، مشمول این معافیت می‌شوند اما به‌‌تازگی این مساله طرح شده که واحدهای تولیدی تازه‌تاسیس شامل این معافیت نمی‌شوند.
 
وی بیان کرد: رویکرد جدید درباره لغو معافیت سهم بیمه موجب کاهش انگیزه کار‌آفرینان در رسته‌های صنفی و تولیدی خواهد شد؛ بنابراین از رئیس اتاق اصناف خواستیم این موضوع را از کمیته مقررات پیگیری کند. اگر به نتیجه نرسید، شکایت سازمان تامین اجتماعی را به دیوان عدالت اداری خواهیم برد.  
 
شجاع در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت صنعت چاپ در سه حوزه پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ اشاره کرد و گفت: در بخش دیگر این نامه از رئیس اتاق اصناف خواستیم،رسته‌های اتحادیه سازندگان کلسه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین، اتحادیه‌‌های چاپخانه‌داران‌(انواع چاپ) و اتحادیه صحافان و رسته‌هایی که در این اتحادیه‌ها قبلا مشمول بودند را جزء ۳۸ رسته مشمول قانون معافیت سهم بیمه سازمان تامین اجتماعی باشند.
 
به گفته وی، از آنجایی که این سه اتحادیه در تولید محصولات غذایی، دارویی، بهداشتی و لوازم پزشکی همچنین محصولات فرهنگی، چاپ کتاب و مکتوبات و مطبوعات اهمیت دارند ضروری است که همه رسته‌ها در این فهرست قرار داشته باشند و از این معافیت بهره ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها