سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
ارسال 45 اثر به جشنواره داستان‌نویسی رضوی

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ارسال 45 اثر به دبیرخانه جشنواره داستان‌نویسی رضوی (که امسال زنجان میزان آن است)، خبر داد و گفت: بیشترین آثار از اردبیل وصول شده است.

محمدربیع احمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: سومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی «اشراق شمس» با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: سومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی «اشراق شمس» در سه بخش داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک (داستان بسیار کوتاه) با محور موضوعی در بخش اصلی و ویژه برگزار می‌‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: موضوعات بخش اصلی جشنواره شامل سبک زندگی و سیره امام رضا (ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار، تولید، تلاش و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام رضا (ع)، فرهنگ زیارت (با حضور مجازی در حرم مطهر)، امام رضا (ع)، خانواده، کودکان و نوجوانان، امام رضا (ع) و فریضه نماز است.

احمدخانی ادامه داد: همچنین در بخش ویژه نیز جشنواره در موضوعاتی شامل جلوه‌های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس (رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و شهدا، بهره‌گیری از منویات امام رضا (ع) در مواجهه با مصایب و بلایا (کرونا) برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه علاقمندان می‌‌توانند در سه گروه سنی زیر 18 سال، 18 تا 35 سال و بالای 35 سال آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، گفت: طبق آخرین تاکنون 45 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که بیشترین آن مربوط به استان اردبیل است.

وی از استقبال علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به تماس‌های مکرر از سوی علاقه‌مندان به ویژه افرادی که متقاضی شرکت در بخش داستان بلند بودند، مهلت شرکت در جشنواره تا دوم بهمن اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها