سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
لیگ کتابخوانی «انار ترش» در قم شروع شد

لیگ کتابخوانی با عنوان «انار ترش» ازسوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و آموزش مهارت‌ها و شیوه‌های صحیح مطالعه به دانش‌آموزان، شروع به کار کرد.

حسین قنواتی، دبیر لیگ کتابخوانی «انار ترش» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره این طرح گفت: این طرح ازسوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آموزش مهارت‌ها و شیوه‌های صحیح مطالعه و استفاده درست از درون‌مایه کتاب است تلاش می‌شود تا در کنار افزایش فرهنگ کتا‌خوانی در سطح کشور به‌ویژه در قشر دانش‌آموز (متوسطه اول و دوم) مهارت‌های جانبی برای درک و فهم بهتر کتاب نیز آموزش داده شود.
 
وی اضافه کرد: مخاطبین اصلی این طرح در وهله اول دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم در استان قم و بعد از آن دانش‌آموزان سراسر کشور است. همچنین شیوه اجرای این طرح به این صورت است که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هر ماه یک کتاب با موضوعات دفاع مقدس، رمان و زندگی‌نامه انتخاب و به دانش آموزان معرفی می‌کنند.

قنواتی تصریح کرد: مسئول معرفی کتاب به دانش‌آموزان در مدارس، مسئول انجمن مدرسه است که می‌تواند با همکاری کادر مدرسه هر ماه پوستر و تیزر معرفی کتاب را در کانال‌های مجازی مدرسه اطلاع‌رسانی کند. در پایان هر ماه یک مسابقه مجازی حول محور کتابِ معرفی‌شده، برگزار و به پنج نفر اول جوایزی اهدا می‌شود. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند حول همان کتاب تولید محتوای رسانه‌ای مثل تیزر و پادکست انجام دهند و برای ما بفرستند.
 
دبیر لیگ کتابخوانی «انار ترش» یادآور شد: علاوه بر لیگ دانش‌آموزی در این طرح لیگ مدرسه‌ای نیز دیده شده است که در آن، امتیاز دانش‌آموزان با ضریب تعداد شرکت‌کننده آن مدرسه محاسبه می‌شود. به عبارت بهتر، هر چه ثبت‌نامی‌های یک مدرسه بیشتر باشد، امتیاز آن مدرسه بیشتر خواهد بود.
 
قنواتی بیان کرد: این طرح از آذرماه 99 شروع شده و تا اردیبهشت 1400 به مدت 6 ماه در استان قم به صورت پایلوت اجرا می‌شود. ما در این مدت شش کتاب را معرفی می‌کنیم و امیدواریم در آینده بتوانیم این طرح را به صورت گسترده در سراسر کشور برگزار کنیم.
 
وی در پایان گفت: برای دسترسی آسان به کتاب‌های معرفی شده، این کتاب‌ها با 20 درصد تخفیف همراه با پیک رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. برای آذرماه کتاب «استاد عشق» (مجموعه خاطرات پروفسور سیدمحمود حسابی) را معرفی کرده‌ایم. برای ماه‌های دیگر هم در زمان مناسبت، کتاب انتخاب‌شده را اعلام می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها