دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
فراخوان تولیدات ادبی «هزارتو» تا پایان آذر ادامه دارد

دبیر اولین دوره کارگاه حمایت از تولیدات ادبی، هنری نوجوان با عنوان «هزارتو» پایان آذرماه را آخرین مهلت ارسال طرح و ایده به این رقابت ادبی اعلام کرد.

مهدی شریفی دبیر اولین دوره کارگاه حمایت از تولیدات ادبی، هنری نوجوان تحت عنوان «هزارتو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره این طرح گفت: این کارگاه یک طرح مشارکتی است که اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان با همکاری «خانواده عقیق» به صورت یک مدرسه رمان در نظر دارد از نویسندگان ادبیات داستانی برای نوشتن اولین داستان‌شان حمایت کند.
 
وی گفت: در کارگاه رمان «هزارتو» ایده‌ی داستان‌نویسان زیر نظر استادان شناخته شده داستان پرورش داده می‌شود و در ادامه با حمایت‌های ما نوشتن رمان آغاز می‌شود.
 
مدیر مجموعه فرهنگی، هنری «خانواده عقیق» اضافه کرد: در این کارگاه یک صندوق حمایت از ایده‎‌های برتر تدارک دیده شده است که در کنار برگزاری کارگاه، اگر طرح و ایده شرکت‌کنندگان با تشخیص کارشناسان جز برگزیدگان قرار گیرد بجز حق التالیف کتاب از سوی انتشارات آینده‌سازان که چاپ آثار را برعهده گرفته است، یک میلیون تا 8 میلیون تومان حمایت نقدی پرداخت می‌شود.
 
وی تاکید کرد: هدف ما این نیست که امتیاز اثر را خریداری کنیم. اثر در نهایت برای خود نویسنده است و اگر از طرف ما به تایید نهایی نرسد، نویسنده می‌تواند اثرش را با هر ناشری منتشر کند.
 
دبیر اولین دوره کارگاه حمایت از تولیدات ادبی، هنری نوجوان با اشاره به اینکه این کارگاه محدودیت سنی ندارد، شرایط ثبت‌نام در این کارگاه را بیان کرد و گفت: شرایط ثبت‌نام به این صورت است که علاقه‌مندان طرح خود را نهایتا در 2000 کلمه با فرمت «pdf» ارسال می‌کنند. ایده‌های ارائه شده نباید در فراخوان و یا توافق دیگری ثبت و یا در حال بررسی باشد و هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال حداکثر 3 ایده است.
 
وی یادآور شد: مهلت ثبت‌نام و ارسال طرح از 15 آبان لغایت 30 آذر مقرر شده و داوری بخش ایده‌های برتر 30 آذر لغایت 20 دی به پایان خواهد رسید.
 
شریفی تصریح کرد: مساله‌ و موضوعاتی همچون هویت‌شناسی، خودباوری، خودسازی (روانی، فکری، روحی و معنوی) و آینده‌پژوهی از جمله موضوعاتی است که در اولویت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها