شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
«شهریار سرزمین من» کتاب شد

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه کتاب «شهریار سرزمین من» عنوان زندگینامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی است، گفت: مراحل تدوین و نگارش آن به قلم معصومه زینعلی به پایان رسیده است.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید شهریاری گفت: 10 سال قبل در هشتم آذرماه دکتر شهید مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشور به شهادت رسید. شهید شهریاری دومین شهید هسته‌ای کشور است و با توجه به جایگاه علمی این شهید و وظیفه حوزه هنری در معرفی مفاخر، تألیف کتاب معرفی شهید شهریاری با حمایت حوزه هنری آغاز شده و به مرحله چاپ رسیده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان افزود: کتاب «شهریار سرزمین من»، زندگینامه شهید دکتر مجید شهریاری به قلم دخترخاله شهید بزرگوار مراحل تدوین و نگارش آن به پایان رسیده و در حال حاضر در مراحل پایانی چاپ قرار دارد.

وی با بیان اینکه کتاب «شهریار سرزمین من» عنوان زندگینامه شهید شهریاری است که شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت وی است، تصریح کرد: مراحل تدوین و نگارش آن به قلم معصومه زینعلی انجام و توسط انتشارات سوره مهر چاپ خواهد شد.

نعمتی گفت: این کتاب در فضایی ساده و صمیمی و با تلاشی پر از انگیزه، توکل بر خدا و خون پاک شهیدان، و با عشق و لبخند به روایت مراحل رشد و ارتقاء این شهید متعهد در زندگی اشاره دارد که بیشتر بر حسب گفت‌و‌گو با مادر و همسر شهید تدوین و نگارش شده است.

رئیس حوزه هنری زنجان اصلی‌ترین ویژگی نوشته‌های این کتاب را روایت داستانی و پرداختن به جزئیات زندگی ایشان، خصوصاً دوران کودکی و نوجوانی شهید دانست، و اضافه کرد: کتاب «شهریارِ سرزمین من» به گونه‌ای تدوین و نگارش شده است که از زندگی پدر و مادر شروع می‌شود و تا مدتی پس از شهادت را نیز در بر می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به شرایط کنونی پیش آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های به وجود آمده در کشور و استان افزود: برنامه‌ریزی حوزه هنری زنجان بر این بود که با تدارک دیدن ویژه برنامه‌ای در شأن و منزلت مقام والای ایشان در دهمین سالروز شهادت این شهید بزرگوار کتاب «شهریارِ سرزمین من» رونمایی شود، اما با توجه به شرایط پیش آمده این امکان وجود ندارد و در انتظار فرصت مناسب هستیم تا از این اثر گرانقدر رونمایی بعمل آوریم.

وی در ارتباط با سایر انتشارات حوزه هنری گفت: کتاب‌های «اندکی بنشین باران بگذرد»، «قطار محرمانه غرب»،«قصه‌های حاج بابا (3)»، «آن ترس لعنتی»، «چهل برگ»، «یاربست»،«آیه‌های شکوفایی»، «طوبی»، «فرخنده»، «مهمان ام‌الرصاص» را در دست اقدام دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها