یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
شش کتابخانه سیار با کمک خیّرین در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از راه‌اندازی شش کتابخانه سیار جدید در این استان با کمک خیّران در آینده نزدیک خبر داد.

علی‌اکبر سبزیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال شیوع بیماری کرونا و شرایط قرنطینه، سرانه مطالعه را تا حدودی افزایش داد، گفت: دسترسی به کتاب‌ها برای تمام علاقمندان به مطالعه از دغدغه‌های اصلی ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی است در همین راستا تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با تجهیز کتابخانه‌ها و همچنین ایجاد کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم این دسترسی را برای عموم مردم سهل و آسان کنیم.
 
وی ادامه داد: برخی از نقاط حاشیه شهر به دلیل نبود کتابخانه عمومی ناچار به طی مسافت زیادی برای به امانت گرفتن کتاب هستند به همین منظور نیز کتابخانه‌های سیار که شامل یک خودروی مزدا کارا است و به آن اتاقکی با قفسه‌های کتاب متصل شده است، با حضور در نوبت صبح و شب در طول هفته 4 تا 5 محدوده را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی در ادامه از ایجاد 6 کتابخانه سیار جدید با کمک خیران در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر 5 کتابخانه سیار در استان فعالیت می‌کند، همچنین 3 کتابخانه سیار دیگر را خریداری کرده‌ایم و در حال تجهیز آنها هستیم که تا پایان امسال به این جمع اضافه می‌شود.
 
سبزیان با بیان اینکه در جلسه اخیر مجمع خیّران توسعه کتابخانه‌های استان خراسان رضوی مقرر شد تا نیمی از هزینه 6 کتابخانه سیار جدید توسط این خیران تامین شود، عنوان کرد: تا پایان خرداد سال آینده این 6 کتابخانه سیار نیز به ناوگان اضافه شده و در مناطق محروم و روستاهای استان خدمات ارائه می‌دهند.
 
11 شهر استان خراسان رضوی فاقد کتابخانه عمومی هستند
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: فعالیت کتابخانه‌های سیار بجز نداشتن سالن مطالعه هیچگونه تفاوتی با کتابخانه‌های عمومی نداشته و علاوه بر امانت کتاب، نشست‌های خوانش کتاب، برنامه‌های جانبی فرهنگی و جلسات مشاوره و ... توسط همین کتابخانه‌های سیار که کتابدار فعال دارد، انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 شهر استان خراسان رضوی فاقد کتابخانه عمومی هستند، گفت: کتابخانه عمومی شهر رشناوند 17 اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برای سایر شهرهای استان نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا به نوبت با تاسیس کتابخانه عمومی بتوانیم این خلا را برای مردمان این شهرها پر کنیم.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: برای ساخت کتابخانه‌های عمومی نیازمند بودجه و زمان هستیم و در چند سال اخیر میراث‌دار اتمام پروژه‌هایی بوده‌ایم که ساخت آنها به پایان دهه 80 می‌رسد، امیدواریم با پایان این پروژه‌ها و همچنین تجهیز تمام شهرهای استان به کتابخانه عمومی و استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های سیار به نقطه مطلوب برای دسترسی مردم به این یار مهربان دست یابیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها