شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
جشنواره داستان کوتاه «بام» برگزیدگان خود را شناخت

دبیر اولین جشنواره داستان کوتاه «بام» در استان هرمزگان از پایان کار این جشنواره با بیانیه هیئت داوران و اعلام اسامی برگزیدگان خبر داد.

یدالله شهرجو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در هرمزگان، از از پایان کار جشنواره داستان کوتاه «بام» با بیانیه هیئت داوران و اعلام اسامی برگزیدگان خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش داستان کوتاه و با موضوع آزاد از ابتدای اردیبهشت‌ماه در سطح استان هرمزگان فراخوان داده بود.

دبیر اولین جشنواره داستان کوتاه بام در خصوص استقبال از این دوره افزود: تا پایان مهلت ارسال آثار در مهرماه  ۸۲ داستان از ۷۰ نویسنده هرمزگانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که برای یک جشنواره استانی در اولین دوره آمار قابل قبولی است.

به گفته وی، اولین جشنواره داستان کوتاه بام با حمایت بنیاد حکمت و فرهنگ میناب برگزار شد که یک مؤسسه مردم‌نهاد جهت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی است.

شهرجو هدف از برگزاری این جشنواره را کشف استعدادهای برتر و معرفی و تشویق آن‌ها اعلام کرد.


متن كامل بیانیه دبیرخانه و هیئت‌داوران اولین جشنواره داستان کوتاه بام كه از طريق دبيرخانه اين جشنواره در اختيار «ايبنا» قرار گرفته، به شرح زیر است:


داستان به‌ویژه داستان کوتاه، برشی از روایت زندگی است آن‌چنان‌که نیمه‌ای از این روایت در چشم‌انداز واقعیت و نیمه‌ی دیگر آن در رؤیاست، سِحر قلم نویسنده است که دست به تلفیق این دو گونه‌ی متفاوت می‌زند تا زیبایی را خلق کند و زندگی را با تمام چهره‌ی مُلونش بین زمین و آسمان به تعلیق بکشاند.
مرور کلمات و اندیشه جاری در نوشته‌های فرزندان شایسته‌ی هرمزگان شوقی وافر در وجودمان جاری ساخت تا به‌عنوان دبیرخانه‌ی اولین جشنواره داستان کوتاه بام سپاس قلبی‌مان را از این مشارکت تحسین‌برانگیز اعلام داشته باشیم؛ و ضمن ارج نهادن به قلم‌هایی که صمیمانه نگاشته بودند، متعهدانه اندیشیده بودند و سزاوارانه خلق کرده بودند اعلام می‌دارد در ادبیات داستانی راه‌ ما برای رسیدن به فرصت مطلوب بسی طولانی است و تک‌تک قلم‌هایی که در رقابت این جشنواره عناوین برتر را به خود اختصاص داده‌اند؛ همچنان نیاز به سعی و تجربه‌اندوزی فراوان دارند.
دبیرخانه و هیئت‌داوران این جشنواره با نگاه حمایتی و تشویق قلم‌های فرزندان شایسته‌ی هرمزگان که از اهداف بایسته‌ی جشنواره است آرای خود را به شرح زیر اعلام می‌دارد.

نفرات برگزیده در بخش بزرگسالان
نفر اول: معصومه میری، جزیره هرمز
نفر دوم: مهرنوش پرخاری، بندرعباس
نفر سوم: ریحانه مهربان میناب و هانیه هادی نژاد، بندرعباس
نفرات شایسته تقدیر: صنم اسدی، توران رکن‌الدینی، ادریس حسین پور، راضیه مرادی بندزرکی

نفرات برگزیده در بخش نوجوانان
نفر اول: یلدا جعفری، رودان
نفر دوم: پرنیان اسماعیلی، جزیره قشم
نفر سوم: نسرین نوری زاده، بندرعباس
نفرات شایسته تقدیر: مهدیه زینایی، همتا جعفری، نیلیا نصیرزاده، سید علی شجاعی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها