چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
«پائیزه کتاب»؛ رشد 150 درصدی فروش کتاب در بوشهر

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر از فروش سه‌ میلیارد ریالی کتاب در طرح پاییزه کتاب 99 در این استان خبر داد.

آنیتا مظفری با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: در طرح پاییزه کتاب ۹۹، ۱۵ کتابفروشی از سراسر استان مشارکت داشتند که در مقایسه با طرح پاییزه کتاب سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی مشارکت کتابفروشی‌های هم‌استانی روبه‌رو شدیم.

وی افزود: کتابفروشی‌های غدیر، پرهام، پیرنگ، کافه کتاب، خانه کتاب، پاپیروس، افشین و باران در بوشهر، شهر کتاب باقرپور و خانه کتاب در برازجان، سیتک در عسلویه، نیک در کنگان، دانشجو در جم و مرتضی ملک‌محمدی و مرکزی گناوه از کتابفروشی‌های عضو پاییزه کتاب در این استان بودند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در این طرح هر نفر می‌توانست کتاب‌های مورد نیاز خود را تا سقف ۲۰۰ هزار تومان با تخفیف ۲۰ درصد خریداری کند.

مظفری در ادامه به آمار نهایی فروش کتاب در طرح پاییزه کتاب ۹۹ در این استان اشاره و بیان کرد: میزان فروش کتاب در این طرح در این منطقه بالغ بر سه میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با سال گذشته رشد بالغ بر ۲۰۰ درصد داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه میزان استقبال و خرید مردم از طرح‌های فصلی کتاب در بحران کرونا در استان بوشهر به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: طبق آمارها، تعداد کتاب‌های فروش‌رفته در پاییزه کتاب امسال حدود ۵۵۰۰ جلد است که در مقایسه با سال گذشته با رشد ۱۵۰ درصدی روبه‌رو شده‌ایم.

در پایان یادآوری می‌شود، پاییزه کتاب ۹۹ از ۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور با مشارکت ۱۵ کتابفروشی در استان بوشهر برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها