سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
تداوم پویش مطالعاتی «روشنا» در قم تا پایان سال

پانزدهمین دوره پویش مطالعاتی «روشنا» که با محوریت رمان «پس از بیست سال» از ماه محرم امسال کلید خورد، تا پایان سال ادامه دارد.

حمید خلیلی مدیر انتشارات شهید کاظمی در قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره اجرای پویش مطالعاتی «روشنا»، گفت: پانزدهمین دوره پویش مطالعاتی روشنا با محوریت رمان «پس از بیست سال» از ماه محرم امسال و همزمان با طرح تابستانه کتاب شروع به فعالیت کرد و تا پایان سال، این پویش ادامه دارد.
 
مدیر انتشارات شهید کاظمی اضافه کرد: این پویش یک شورای سیاستگذاری دارد که متشکل از تعدادی ناشر و مراکز پخش کتاب است و در حوزه فرهنگ‌سازی با هدف ترویج کتاب‌خوانی از سال 1392 این پویش را راه‌اندازی کرده‌اند.
 
وی گفت: به نظر می‌رسد با توجه به حمایت‌هایی که از سوی پویش صورت می‌گیرد، علاوه بر اینکه کتاب با چاپ‌های متعدد بیشتر تولید شود به رشد و توسعه سرانه مطالعه در کشور کمک کند.
 
خلیلی تصریح کرد: کتاب «پس از بیست سال» نوشته سلمان کدیور برنده جایزه جلال آل‌احمد بوده است. اگرچه کتاب تاریخی و حجم آن زیاد است اما با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.
 
این فعال حوزه نشر گفت: این کتاب داستان صدر اسلام بعد از وفات پیامبر (ص) تا عاشورا را در ۷۰۰ صفحه روایت می‌کند و به داستان زندگی سلیم می‌پردازد که خود در سپاه امام حسین (ع) قرار دارد، در حالی که برادری هم در سپاه ابن زیاد دارد.
 
وی قلم پرتوان نویسنده کتاب را تحسین کرد و یادآور شد: «پس از بیست سال» توسط نشر شهرستان ادب به چاپ رسیده است و سلمان کدیور نویسنده اثر در خلق این قصه چه به لحاظ فرم و چه به لحاظ محتوا به سبک خودش رسیده است. او کار را ساده انگارانه پیش نبرده است بلکه نوع روایت، خلق شخصیت و پردازش قصه خبر از نگاه دقیق و قلم پرتوان نویسنده دارد.
 
خلیلی در پایان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با تخفیف پویش کتابخوانی روشنا به قیمت 75 هزار تومان از کتابفروشی‌های سراسر کشور تهیه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها