دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
«پاییزه کتاب»؛ فروش نزدیک به 300 میلیون تومان کتاب در گلستان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: نزدیک به 300 میلیون تومان کتاب در طرح «پاییزه کتاب» در استان گلستان فروش رفت.

«احمد گلچین» معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، گفت: پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها با عنوان «پاییزه کتاب» در 14 کتاب‌فروشی در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و کُردکوی استان گلستان برپا شد که در پایان، بیش از 2 میلیارد و 98 میلیون ریال توسط کتاب‌فروشی‌ها به فروش رفت.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از طرح 6764 جلد کتاب به فروش رسیده است، افزود: برخی از کتاب‌فروشی‌ها علی‌رغم اینکه بعضاً در دومین روز طرح میزان اعتبار تخصیصی‌شان به پایان رسیده بود، اما خودشان تصمیم به ارائه تخفیف به مشتریان خود بین 20 تا 30 در صد تا پایان روزهای طرح را داشتند.

گلچین با تقدیر از حسن نظر و مشتری‌مداری کتاب‌فروشی‌ها، گفت: در آمار اعلام‌شده (تعداد فروش کتاب) تعداد فروش‌های خارج از طرح که خود کتاب‌فروش‌ها با تخفیف ارائه کردند، لحاظ نشده است؛ وگرنه میزان فروش کتاب بسیار بیش از این‌ها بوده و این نشان از کتاب‌دوستی گلستانی‌ها حتی در دوران سخت اقتصادی و کرونا است.

وی با ابراز امیدواری اینکه در دوره‌های بعدی طرح با رایزنی با خانه کتاب و ... بتوانیم میزان تخصیصی‌ها را افزایش و دغدغه‌های کتاب‌فروشان حاضر را کم کنیم، گفت: کتاب‌فروشی‌ها دغدغه‌های خود را هر چه زودتر به اداره‌کل اعلام کنند تا بتوانیم در اسرع وقت آن‌ها را پیگیری کنیم.

احمد گلچین همچنین از کلیه کتاب‌فروشی‌های حاضر در طرح گلستان که به توصیه‌ها و دستور عمل‌های ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان توجه نشان دادند و در حد توان کلیه الزامات را رعایت کردند، قدردانی کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه در دوره بعدی اجرای طرح‌های فصلی حمایت از کتابفروشی‌ها شاهد پایان محدودیت‌ها و جشن پایان کرونا باشیم، گفت: با توجه به استقبال خوب مردم گلستان از کتاب و فرهنگ کتابخوانی بهتر است کتاب‌فروشی‌های بیشتری برای حضور در طرح‌ها مشارکت کنند.

یادآوری می‌شود، «طرح پاییزه کتاب» هم‌زمان با بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی مانایی» از 24 تا 30 آذرماه در سراسر کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها