دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
«پائیزه کتاب»؛ فروش بیش از 180 میلیون تومان کتاب در سمنان

رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها با عنوان «پائیزه کتاب ۹۹» بیش از یک میلیارد و 846 میلیون ریال کتاب توسط کتابفروشی‌های استان سمنان به فروش رفت.

شمس‌ضحی دوست‌محمدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: در این دوره از طرح یارانه‌ای کتاب 372 میلیون ریال یارانه به استان سمنان اختصاص یافته بود که بیش از 339 میلیون و 147 هزار ریال آن توسط دوستداران کتاب جذب شد.

وی با بیان اینکه در طرح پائیزه کتاب 99 در استان سمنان 11 کتابفروشی برای مشارکت ثبت‌نام کرده بودند اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح یک میلیارد و 846 میلیون و 418 هزار ریال کتاب توسط 10 کتابفروشی به متقاضیان کتاب در استان سمنان عرضه شد.

رئیس گروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها سقف مجاز برای هر خریدار ۲۵ درصد افزایش یافته بود و با این افزایش در این دوره هر خریدار می‌توانست تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب خریداری نماید.

رئیس گروه امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: در این طرح که با شعار «دانایی مانایی» برگزار شد مخاطبان در مدت هفت روز و تا سی‌ام آبان با در دست داشتن کارت ملی مجاز به خرید کتاب از کتابفروشی‌های عضو این طرح بودند.

ووی تصریح کرد: در طرح «پائیزه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها