یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کردستان ششمین استان پرفروش طرح پاییزه کتاب 99

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فروش 12 هزار و 748 جلد کتاب در اجرای طرح پاییزه کتاب 99 خبر داد و گفت: این استان با فروش قریب به 11 میلیارد و 254 میلیون ریال، ششمین استان کشور در فروش کتاب بود.

عبیدالله رستمی با اشاره به استقبال مردم کتابخوان و فرهنگی کردستان از طرح‌های حمایتی کتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهارکرد: پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها با عنوان «پاییزه کتاب99» از 24 آبان ماه در سطح کتاب‌فروشی‌های عضو طرح در استان آغاز شد که بعد از یک هفته اجرای طرح 12 هزار و 748 جلد کتاب به ارزش 11 میلیارد و 253 میلیون و 612 هزار و 2 ریال به فروش رفت.
 
وی با اشاره به مشارکت کتاب‌فروشی‌های استان در طرح پاییزه، عنوان کرد: 46 کتابفروشی شامل 38 کتابفروشی در مرکز استان و هشت کتابفروشی در شهرستان‌های تابعه استان در اجرای طرح پاییزه کتاب مشارکت داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  با بیان اینکه این استان ششمین استان کشور براساس مبلغ فروش در اجرای این طرح در کشور بود، اضافه کرد: کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب 99 توانستند 5 درصد از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح، 6 درصد از کل فروش و 3 درصد از تعداد کتاب‌های فروخته شده را به نام خود ثبت کنند.

رستمی ضمن اشاره به متضرر شدن حوزه فرهنگ و هنر کردستان از شیوع ویروس کرونا گفت: همه حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای استان کردستان از شیوع و همه گیری ویروس کرونا متضرر شدند با وجود این اینکه کتابفروشی‌های استان نیز دچار ضرر و زیان شده اند، خوشبختانه تعداد کتاب فروشی‌های طرح پاییزه کتاب نسبت به تابستانه کتاب از رشد 21دصدی برخوردار بوده است. 

وی به مشکلات کتابفروشی‌ها در چند ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: بروز و شیوع بیماری کرونا، گران شدن کاغذ، مشکلات معیشتی و عوامل متعدد دیگر در یک سال گذشته، بازار فروش کتاب را تحت تاثیر قرار داده است و اجرای طرح‌های حمایتی از کتاب خوشبختانه فرصتی برای نفس کشیدن کتابفروشی‌ها در این بازار است.

وی در پایان یادآوری کرد: طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارائه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور انجام می‌شود که در آن وجه تخفیف مستقیما به خریداران کتاب پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها