یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
چاپخانه‌های عضو اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ رتبه‌بندی می‌شوند

بابک عابدین از رتبه‌بندی چاپخانه‌ها بر اساس کیفیت و توان تولید و صادرات آن‌ها در اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ خبر داد.

بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های پیش روی این اتحادیه عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که طی دو ماه اخیر دنبال می‌کنیم، رتبه‌بندی چاپخانه‌های عضو اتحادیه است که با هدف استانداردسازی فعالیت‌ها و توان صادراتی آن‌ها انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که برخی مواقع وقتی شرکت‌های خارجی با چاپخانه‌داران ایرانی قرارداد کاری امضا می‌کنند اما متاسفانه چاپخانه‌‌دار برخلاف ادعای خود نمی‌تواند محصولات را با کیفیت خوب و مناسب تولید کند.
 
عابدین با بیان اینکه چنین کاری فرصت‌سوزی برای صنعت چاپ کشور است، گفت: این موضوع موجب می‌شود که سفارش‌دهنده خارجی از کیفیت کار راضی نباشد و دیگر سفارشی به چاپخانه‌های ما ندهد. همچنین فرصت و موقعیت صادراتی برای سایر چاپخانه‌داران از دست برود.
 
وی با اشاره به انجام کارهای تحقیقاتی و عملیاتی دو ماه اخیر برای این موضوع توضیح داد: در این زمینه با برخی از شرکت‌های اروپایی برای بررسی و تعیین استانداردهای درجه‌بندی و رتبه‌بندی چاپخانه‌ها تعامل و رایزنی داشته‌ایم تا به تعاریفی درباره کار استاندارد و حرفه‌ای دست پیدا کنیم.
 
عابدین با طرح این موضوع که توانایی انجام کار چاپی به تنهایی کافی نیست، افزود: گاهی با یک دستگاه چاپ ساده هم می‌توان کارهای مختلفی چاپ کرد اما مساله اینجا است که آیا این کار کیفیت دارد و استاندارد هست یا نه و ما در این طرح به‌دنبال تعیین این استانداردها هستیم.
 
وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ چاپخانه‌دار در این اتحادیه عضویت دارند، گفت: پس از آماده‌سازی این درجه‌ها، فهرستی از چاپخانه‌ها به همراه رتبه‌بندی‌شان بر روی وب‌سایت اتحادیه قرار خواهد گرفت تا اگر مشتریانی از کشورهای خارجی قصد همکاری داشتند، به‌راحتی به این فهرست دسترسی داشته باشند.
 
عابدین تاکید کرد: مساله اینجا است که ما نباید به کارهای صادراتی به‌عنوان کارهای کوتاه مدت و موقت نگاه کنیم؛ بلکه باید نگاه بلند مدت داشته باشیم و با انجام کارهای حرفه‌ای و استاندارد علاوه بر استمرار همکاری‌ها زمینه را برای فعالیت سایر هم‌صنفی‌های خود در دریافت سفارش‌های صادراتی فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها