شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
آذربایجان‌غربی؛ فروش کتاب در «پاییزه 99» از مرز 200 میلیون تومان گذشت

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تا ششمین روز از اجرای طرح پاییزه کتاب در استان آذربایجان‌غربی 5 هزار و 59 جلد کتاب به مبلغ بیش از 200 میلیون تومان در این استان به فروش رسیده است.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: طرح پاییزه کتاب با 17 کتابفروشی عضو در استان آذربایجان‌غربی، شامل ۹ کتابفروشی در ارومیه و ۸ کتابفروشی در شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی از ۲۶ آبان تا ۴ آذر آغاز به کار کرده است.

وی افزود: پس از گذشت شش روز از آغاز این طرح، 5059 جلد کتاب به مبلغ 2 میلیارد و 617 میلیون و 107 هزار ریال در استان آذربایجان‌غربی به فروش رسید.
 
این مسئول ادامه داد: بر اساس طرح پاییزه کتاب، هر فردی می‌توانست صرفاً با ارائه کارت ملی به کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب به میزان یک میلیون ریال کتاب خریداری کند. همچنین به منظور حمایت از نویسندگان نیز تخفیف کتاب‌های تالیفی ۲۵ و کتاب‌های ترجمه ۱۵ درصد بود.

بابازاده بیان کرد: در استان آذربایجان‌غربی کتاب‌فروشی‌های پاتوق کتاب ارومیه، حسینی، خانه دوست، درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتابسرای بشری، کتابسرای موکریان، کتاب مهرگان و کتابفروشی ظرافت در این دوره حضور داشته و پذیرای دوستداران کتاب بودند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: همه کتابفروشی‌هایی که کتاب‌های درسی، دانشگاهی و عمومی را دارند، می‌توانستند عضو طرح شده و ثبت نام کنند ولی کتابهای آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها