پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
رونمایی از کتاب «کارکرد زبان در داستان‌های قرآن کریم» در زنجان

کتاب «کارکرد زبان در داستان‌های قرآن کریم» با بررسی ویژگی داستان‌های قرآنی در زنجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، کتاب «کارکرد زبان در داستان‌های قرآن کریم»، تألیف نبی‌الله پاک‌منش، محقق و پژوهشگر دانشگاه پیام نور رونمایی شد.

پژوهشگر و نویسنده کتاب «کارکرد زبان در داستان‌های قرآن کریم» در  آیین رونمایی این کتاب گفت: پاسخ به شبهات در مورد کارکرد زبان به ‌ویژه زبان دینی و نیز تاثیر ادبیات عرب برای فهم درست قرآن از بخش‌های این کتاب است.

نبی‌الله پاک‌منش با اشاره به اینکه کتاب «کارکرد زبان در داستان‌های قرآن کریم» برگرفته از داستان‌های قرآنی است، گفت: قرآن کتابی جامع در همه ابعاد علمی، اخلاقی، سیاسی، زندگی فردی و اجتماعی و داستان‌های مطرح شده در آن حکم قصه نیست بلکه تحلیل مسائل تاریخی است، از همین رو از همه ابعاد می‌توان به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب چهار ویژگی اصلی داستان‌های قرآنی به اثبات رسیده است، اضافه کرد: ویژگی نخست به این موضوع اختصاص دارد که داستان‌های قرآن حقیقتاً در جهان خارج اتفاق افتاده است.

نویسنده کتاب «کارکرد زبان در داستان‌های قرآن کریم» گفت: ویژگی دیگر این کتاب ساختار آن است که در آن داستان‌سرایی‌ها با شفافیت و بدون کوچکترین خللی بیان شده است.

وی با بیان اینکه تکراری نبودن داستان‌ها نیز از دیگر شاخص‌های قرآن کریم است، گفت: اگر به معانی و مفاهیم قرآنی دقت کنیم، خواهیم دید که هیچ یک از آنها تکرار نشده‌اند و با هر بار قرائت قرآن درس‌های جدیدی آموزش داده می‌شود.

پاک‌منش با بیان اینکه هیچ انسانی نمی‌تواند مثل آیات قرآن چنین داستان‌هایی را نقل کند و حقایق را در جای خود قرار دهد، گفت: این داستان‌ها فقط یک حادثه تاریخی را نقل نمی‌کند بلکه بیان حقایق علمی با زبان داستان در آن مشهود است.

وی با اشاره به اینکه در کتاب «کارکرد زبان در داستان‌های قرآن کریم» به مباحثی شامل کیفیت آفرینش نیز پرداخته شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین آن‌ها را می‌توان در کیفیت آفرینش حضرت آدم(ع) و حضرت عیسی(ع) دریافت و در واقع خداوند اگر حضرت عیسی را بدون پدر نمی‌آفرید،هیچ کسی نمی‌توانست متوجه شود که حضرت آدم چطور آفریده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها