پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
عضویت در کتابخانه‌های عمومی مهاباد رایگان است

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: عضویت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان امروز، ۲۹ آبان به مناسب هفته کتاب به صورت رایگان و مجازی انجام می‌شود.

چیا قادری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه به مناسبت هفته بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار این فرصت برای علاقمندان ایجاد شده تا به صورت رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان شوند، اظهار کرد: با توجه به شرایط مقابله با کرونا علاقمندان می‌توانند برای عضویت و استفاده از امکانات و خدمات کتابخانه‌های عمومی شهرستان، کد ملی خود را به سامانه ۵۰۰۰۲۹۲۹ ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه  قبل از این نیز علاقمندان در روز ۲۴ آبان ماه سالجاری برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های مهاباد جهت عضویت اقدام کرده بودند، گفت: برنامه‌های هفته کتابخوانی امسال به صورت مجازی برگزار شده است، و در هفته کتاب و کتابخوانی سالجاری برنامه‌های نقد کتاب، معرفی کتاب، آموزش کاردستی و مسابقه نقاشی و نشست‌های کتابخوانی به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم حفظ سلامتی مردم به صورت مجازی از طریق فضاهای مجازی و برنامه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

قادری بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۱ هزار جلد کتاب در قالب ۵۰ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: همچنین هفت کتابخانه در قالب سه باب عمومی و چهار باب مشارکتی در مهاباد فعال است، و در حال حاضر حدود ۴۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در قالب ۶۸ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد در پایان سخنان خود افزود: شهرستان مهاباد دارای ۲۴۰ هزار نفر جمعیت است؛ و این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها