چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
مصائب فروش آنلاین در طرح‌های تخفیفی

مدیر کتابفروشی شهرکتاب قم با اشاره به فروش مجازی و آنلاین کتاب به خاطر شیوع ویروس کرونا در زمان اجرای طرح‌های تخفیفی، گفت: در طرح‌های تخفیفی فروش آنلاین سخت است.

امیر یزدان‌پناه مدیر کتابفروشی شهرکتاب قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، در مورد برگزاری طرح پاییزه 99 گفت: ما برگزاری 2 یا 3 دوره طرح تخفیف کتاب در زمان همه‌گیری ویروس را تجربه کردیم. شرایط این دوره نسبت به دوره‌های قبل خیلی تفاوتی نکرده است و متأسفانه بدتر هم شده است.
 
وی اضافه کرد: ازاین‌جهت که فروشگاه به خاطر محدودیت‌های رفت‌وآمد تا ساعت 18 عصر بیشتر باز نیست و عملاً ما باید در این بازه زمانی بتوانیم پاسخ‌گوی نیازهای مشتریانمان باشیم و راهنمایی استانداردی که مد نظرمان است برای آن‌ها انجام دهیم.
 
یزدان‌پناه تصریح کرد: فرهنگ قم به صورتی است که مردم ساعت 5 یا 6 عصر از منزل بیرون می‌آیند و زمانی که در فروشگاه بسته است با معضل و مشکل مراجعه مشتری مواجهیم. مشتری هم ولی‌نعمت ماست اما بحث‌های کرونا و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا عملاً باعث می‌شود که ما از ورود این عزیزان ممانعت نماییم.
 
مدیر کتابفروشی شهرکتاب قم به فروش مجازی و آنلاین این مجموعه اشاره کرد و گفت: سعی کردیم روی فروش آنلاین تمرکز کنیم اما واقعیت این است که در دوره‌های تخفیفی فروش آنلاین سخت است. همه کتاب‌ها داخل سیستم سایت خانه کتاب قابلیت فروش ندارند و خیلی از عناوین جدید اطلاعاتشان داخل سایت نیست. زمانی که مشتری به صورت آنلاین قیمت کتاب را با تخفیف جویا می‌شود ما یک قیمت را اعلام می‌کنیم اما بعد از وارد کردن کد ملی در سیستم  به خاطر حذف تعدادی از عناوین و عدم ثبت در سایت خانه کتاب یک قیمت جدید را به مشتری اعلام ‌کنیم. چون مشتری حضور ندارد، توجیه و توضیح دادن برای دوستان خیلی سخت می‌شود.
 
این فعال حوزه کتاب افزود: یک واقعیت وجود دارد و آن اینکه چون فروش آنلاین ناچیز است عملاً جواب‌گوی هزینه‌های ما نیست.
 
یزدان‌پناه همچنان داستان کمبود اعتبار را یکی از مشکلات طرح‌های تخفیفی عنوان کرد و یادآور شد: امروز اعتبار ما تمام شد. اگر دوستان اعتبار ما را شارژ کنند ادامه خواهیم داد و الا باید از مشتری‌ها پوزش بخواهیم. در طرح قبلی روزانه اعتبار ما را شارژ می‌کردند و این نکته مثبتی بود، اما این دوره این مسئله تکرار نشد و ما با مشکل تامین اعتبار روبرو هستیم.
 
وی در پایان گفت: ما نفهمیدیم علت تعطیلی کتاب‌فروشی‌ها در شرایط تعطیلی گسترده چه بود. ما هیچ جای این لیست قرار نداریم. به نظرم کتاب‌فروشی‌ها با توجه به اینکه می‌توانند نیاز روحی روانی مردم را در دوره قرنطینه برطرف کنند لازم است جزء مشاغلی باشند که همچنان به فعالیتشان ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها