چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
رونق هفته کتاب امسال به طرح پاییزه است

مدیر کتاب‌فروشی لارستان معتقد است؛ همزمانی هفته کتاب و اجرای طرح پاییزه کتاب توانسته است کمک خوبی به کتاب‌فروشان کند. رونق هفته کتاب امسال به اجرای پاییزه کتاب است.

محسن بهشتیان مدیر کتابفروشی لارستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت هفته کتاب و جایگاه ‌آن در جامعه گفت: هفته کتاب باید هفته آشتی و ارتباط بیشتر مخاطبان و خوانندگان کتاب با کتاب‌فروشی‌های محلی باشد، زیرا رابطه گرم و صمیمانه‌ای بین مشتری و فروشنده با محوریت کتاب ایجاد می‌کند.
 
وی ادامه داد: کتاب‌فروشی‌ها باید در راس برنامه‌های هفته کتاب قرار داشته باشند و از آنجایی که کتاب‌فروش‌های محلی به کار خود همچنین ساکنان و مردم محله‌شان اشراف دارند، می‌توانند کتاب‌های تازه به نسبت علایق و سلایق مردم به آن‌ها معرفی کرده و پیشنهاد دهند.
 
بهشتیان بار دیگر با تاکید بر اینکه هفته کتاب باید حول تقویت کتاب‌فروشان باشد، عنوان کرد: ترویج و تبلیغ کتابخوانی و ارتباط با مردم برای خریداری کتاب و قرار دادن این کالای فرهنگی در سبد خرید مردم که به دلیل مشکلات اقتصادی تقریبا حذف شده، خیلی خوب است و باید تقویت شود.
 
وی تاکید کرد: از سوی دیگر همزمانی طرح پاییزه کتاب با هفته کتاب، اتفاق خوبی بوده است و استقبال مردم از آن نیز خوب بوده و می‌توان گفت که امسال رونق هفته کتاب به پاییزه کتاب بوده است.
 
بهشتیان با بیان اینکه هر پولی که به چرخه کتاب تزریق شود در نهایت به ناشر می‌رسد، گفت: اگرچه چرخه توزیع کتاب اشکالاتی دارد که باید اصلاح شود اما  از آنجایی که طرح‌های فصلی حرید کتاب منجر به نقدینگی بیشتر برای ناشر و کتاب‌فروش می‌شود، خوب است؛ زیرا هرچه پول نقد خیلی زودتر به ناشر برسد او می‌تواند آثار بیشتر و جدیدتری تولید کنیم.
 
وی درباره تاثیر ایجاد نقدینگی برای ناشران نیز توضیح داد: اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم راحت‌تر جلوی ناشرانی که کتاب‌هایشان را با تخفیف عرضه می‌کنند؛ بگیریم زیرا بسیاری از آن‌ها به علت نبود نقدینگی خودشان کتاب‌هایشان را می‌فروشند.
 
مدیر کتاب‌فروشی لارستان همچنین درباره لزوم اصلام  چرخه ناشر، موزع و کتاب‌فروش و نفع آن برای همه صنف کتاب، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال توانست طرح‌های فصلی خرید کتاب را به موقع برگزار کرده و تسویه حساب کند زیرا بودجه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در دست داشت که بسیار خوب بود و امیدواریم کتاب‌فروشان از این بودجه در سال‌های آینده نیز بهره‌مند شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها