سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
هفته کتاب فرصتی مغتنم برای آشنایی والدین با کتاب‌های مناسب فرزندانشان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، هفته کتاب و کتابخوانی را فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر و بهتر خانواده‌های با کتاب‌های خوب و مفید فرزندانشان دانست.

سمیه رسولی با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: همزمان با هفته کتاب، برنامه‌های متنوع و متعددی را با محوریت کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان استان برنامه‌ریزی کردیم که در دو بخش اختصاصی مرکز (ویژه کودکان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرهای  استان) و بخش استانی (برای کلیه کودکان و نوجوانان استان) در حال اجرا هستند.

وی افزود: در این هفته می‌کوشیم تا ارتباط مستمر و قوی‌تری میان کودکان و نوجوانان با یار مهربان یعنی کتاب ایجاد کنیم و درنهایت با اجرای برنامه‌های مختلف، فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان را ارتقا دهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر تاکید کرد: بدیهی است کودک امروز تحت تاثیر رشد فزاینده تکنولوژی و پیچیدگی‌های هستی، ذهنی سرشار از پرسش و ندانسته‌ها دارد که اولین مرجع وی برای رسیدن به پاسخ این چیستی‌ها والدین هستند. بنابراین اگر والدین مانوس به کتاب باشند که بدون‌شک کودکان برای بسیاری از سوالاتشان به پاسخ‌های روشنی دست می‌یابند.

رسولی ادامه داد: تجربه نشان داده است که کودکان کتابخوان، مسئولیت‌پذیرتر و آگاهانه‌تر با دنیای پیرامونی خود روبه‌رو می‌شوند. از این‌رو، ما درصدد هستیم که در فعالیت‌هایی که در حوزه کتابخوانی برنامه‌ریزی می‌شود، والدین به‌ویژه مادران را که زمان بیشتری با کودکان می‌گذارنند، مشارکت بدهیم تا کودک از همان آغازین سال‌های زندگی‌اش به‌شکل اصولی با کتاب و نحوه کتابخوانی آشنا شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در حال اجرا هستند، افزود: برگزاری نشست تخصصی مجازی انجمن قصه‌گویی، مسابقه کتابخوانی (با همکاری شهرداری دالکی)، مسابقه معرفی کتاب (با همکاری شهرداری اهرم)، اجرای برنامه متنوع و خلاقانه هشت ساعته قصه‌گویی و معرفی کتاب از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون، اجرای برنامه جذاب پنج ساعته قصه‌گویی و معرفی کتاب از سوی اعضای کودک و نوجوان کانون، برگزاری نشست بحث کتاب از سلسله نشست‌های نوجوان استان، تهیه کلیپ‌های معرفی کتاب در قالب طرح «دوست من رو بشناس»، برگزاری دوره آموزشی «چگونگی انتخاب کتاب مناسب برای کودکان» ویژه‌ معلمان ابتدایی و مربیان کودک، مسابقه‌ کتابخوانی با محوریت خوانش و معرفی کتاب «امین‌ترین دوست»، برگزاری مسابقه چالش عکاسی کتاب با موضوع «من و کتاب» به همت انجمن عکاسی استان  و ... از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که به‌مناسبت هفته کتاب در استان در حال اجراست.

رسولی تاکید کرد: کتاب میراث ارزشمند نیاکان ماست که مظهر دانایی و خردورزی است. بدیهی است برای فراگیری فرهنگ کتاب تنها نباید به هفته کتاب اکتفا کنیم؛ بلکه باید در تمام طول سال هر کدام سفیری برای معرفی این یار دانا باشیم تا بدین طریق بتوانیم کودکانی دانا و آینده‌ساز پرورش بدهیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان یادآور شد: هفته کتاب امسال با شعار «دانایی، مانایی» در حال برگزاری است که این شعار انتخاب بخردانه‌ای برای تلنگر زدن به افرادی است که از کتاب خواندن مغفول مانده‌اند. بدون شک با کتاب زندگی چهره زیباتری به خود می‌گیرد و ما با افزایش دانایی با شناخت بیشتری با مشکلات زندگی رو در رو می‌شویم و آن‌ها را مرتفع می‌سازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها