شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
مشارکت 6 کتابفروشی زنجان در پاییزه کتاب 99

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از مشارکت 6 کتابفروشی در طرح پاییزه کتاب خبر داد.

فاطمه کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه زنجان در اجرای طرح بهاره و تابستانه کتاب عملکرد موفقی داشته است، گفت: مشارکت کتابفروشی‌ها در این دو فصل با وجود شرایط کرونایی قابل قبول بود و مرحله سوم طرح نیز در قالب طرح پاییزه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام طرح پاییزه کتاب از پنجم تا دوازدهم آبان ماه به مدت 8 روز انجام شد و اجرای طرح نیز از 24 تا 30‌ همین ماه خواهد بود، گفت: تعداد کتابفروشی‌های مشارکت کننده در این طرح به 6 باب افزایش یافته است که 5 مورد آن مربوط به زنجان و یک مورد هم مربوط به شهرستان ابهر است.

کرباسی ادامه داد: در طرح پاییزه کتاب «کتابکده فرهنگ» در چهار راه انقلاب، «شهر کتاب» در چهار راه سعدی، «پاتوق کتاب» جنب امامزاده حضرت ابراهیم (ع)، «منهاج» در خیابان سعدی وسط و « فرهنگان» در بنای قدیمی ایستگاه راه‌آهن در زنجان و «کتابفروشی بهمن» واقع در بلوار طالقانی جنوبی مجری طرح پاییزه کتاب در شهر ابهر هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه میزان یارانه خرید برای کتاب‌ها در این دوره از اجرای طرح ۲۰ درصد تعیین شده  است، گفت: سقف مجاز خرید برای هر خریدار در طرح پاییزه کتاب امسال حداکثر ۲۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید بر هر خریدار با تخفیف ۲۰ درصدی ۴۰ هزار تومان خواهد بود.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های این اداره کل طی هفته کتاب پرداخت و گفت: امسال برنامه‌های هفته کتاب با شعار «دانایی، مانایی» و با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی اجرایی خواهد شد.

کرباسی افزود: کتابگردی در کتابفروشی‌های استان به همراه مدیران استانی، نقد و بررسی چندین کتاب در فضای مجازی، برگزاری نشست ادبی با انجمن‌های ادبی استان بصورت مجازی، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی بصورت مجازی، برگزاری پویش کتابخوانی مجازی، برگزاری مسابقه مجازی نقاشی با موضوع کتاب از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت هفته کتاب است.

وی ادامه داد: تجلیل از خادمان نشر در استان، اهدای کتاب به موسسات فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی و دستگاه‌های فرهنگی و اختتامیه دومین کتاب‌سال استان نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته ‌شده برای هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هفته کتاب را فرصتی برای ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه ترویج كتاب و كتابخوانی حداكثر استفاده به عمل آید.

کرباسی حمایت از ناشران، مولفان، نویسندگان و كسانی كه در حوزه كتاب فعالیت می‌كنند را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: توسعه پایدار کشور در سایه مطالعه، تحقیق و پژوهش محقق خواهد شد از همین رو باید از نویسندگان حمایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها