چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
تشریح برنامه‌های هفته کتاب در استان اردبیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته کتاب را تشریح کرد.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، اظهار کرد: در جریان هفته کتاب و کتابخوانی، علاوه بر رونمایی و معرفی کتاب در فضای مجازی، نشست نقد و بررسی کتاب و رونمایی از کتب تازه منتشر شده را نیز در برنامه داریم.

وی افزود: در آغاز هفته، با رونمایی از پوستر هفته کتاب و طرح پاییزه کتاب، اجرای طرح را با مشارکت ۱۳ کتابفروشی از سطح استان کلید خواهیم زد، ضمن کتاب‌گردی، از کتاب‌فروشان فعال تجلیل خواهد شد و در کنار آن، در صورت مساعد بودن هوا، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها را خواهیم داشت که تمهیدات اجرا در فضای آزاد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در دهه سوم آبان ماه، برنامه‌ای را با عنوان «کتاب، سبک زندگی و جامعه سالم» برای برگزاری مجازی در نظر گرفته‌ایم که محورهای «تأثیر کتاب در افزایش تجربه‌های زندگی، نقش کتاب در تقویت یا تغییر سبک زندگی و فرهنگ عامه، آشنایی مؤلفه‌های مرتبط با سبک زندگی جوانان در جامعه، شناسایی مؤلفه‌های مرتبط با الگوهای اسلامی- ایرانی سبک زندگی همراه» را در بر می‌گیرد و به شرکت‌کنندگان، گواهی حضور اعطا خواهد شد.

وی تصریح کرد: سعی داریم مراسم سومین اختتامیه جشنواره دوسالانه کتاب و تجلیل از ناشران و مؤلفان برگزیده را نیز در همین هفته با در نظر گرفتن شرایط، برگزار و از فعالین حوزه فرهنگ مکتوب، نویسندگان،، ناشران کتابفروشان و روزنامه‌نگاران نیز تقدیر کنیم.

بحرالعلومی اضافه کرد: مسابقه کتابخوانی و نقاشی با موضوعات «کتابخوانی در روزهای تعطیل کرونایی»، «مراقبت‌های بهداشتی» و «تقدیر از پزشکان و پرستاران» را برای این ایام در نظر گرفته‌ایم و در دهه آخر آبان ماه نیز اهدای کتاب به ادارات و نهادها و به‌ویژه کودکان و نوجوانان شهری و روستایی، مناطق محروم، کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های روستایی را توسط یگان‌های سیار کانون‌ها با راه‌اندازی پویش «هر خانه، یک کتابخانه» در نظر داریم.

وی گفت: این مناسبت، فرصت مغتنمی است تا در روزهای آینده، علاوه بر نشست خبری با اصحاب رسانه، با حضور در برنامه‌های صدا و سیما و شبکه استانی، بیشتر به موضوع کتاب بپردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها