سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
برنامه‌های هفته کتاب در خراسان رضوی مجازی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با هدف احترام به تلاش‌های کادر درمان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای حفظ سلامت مردم، برنامه‌های امسال هفته کتاب در این استان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در خراسان رضوی، با بیان اینکه هفته کتاب فرصت مناسبی است تا کتابخانه‌های عمومی و فعالان فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنند، اظهار کرد: برخی زمان کنونی را عصر تکنولوژی عنوان می‌کنند و به همین منظور نیز استفاده از وسایلی همچون تلفن‌های هوشمند و ... بیش از گذشته شده است اما موضوعی که حتی در عصر تکنولوژی نمی‌توان از آن غافل شد، کتاب‌ها هستند.

افشین تحفه‌گر با بیان اینکه «به رغم تاثیرات شگرف مطالعه کتاب‌ها در زندگی افراد، لذت خواندن کتاب با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست»، تصریح کرد: هیچ فناوری دیجیتالی یارای رقابت با کتاب‌ خواندن را ندارد، حال این مطالعه کتاب می‌تواند کاغذی یا الکترونیک باشد.

وی در ارتباط با برنامه‌های هفته کتاب امسال گفت: شاه‌بیت برنامه‌های هفته کتاب امسال را می‌توان طرح فروش پاییزه کتاب عنوان کرد که علاقمندان می‌توانند از 24 آبان تا پایان همین ماه با مراجعه به کتابفروشی‌های اعلام‌شده از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کتاب مورد نظر خود را با تخفیف خریداری کنند.

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه متاسفانه شیوع بیماری کرونا برگزاری بسیاری از برنامه‌ها را تحت شعاع قرار داده است، افزود: با هدف احترام به تلاش‌های کادر درمان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای حفظ سلامت مردم، برنامه‌های امسال هفته کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شود.

تحفه‌گر تصریح کرد: خوشبختانه تجربه‌هایی که از ابتدای امسال در این حوزه داشتیم، نشان داد که استقبال از برنامه‌ها در بستر فضای مجازی بسیار بیشتر از استقبال از برنامه‌های حضوری است.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی مجازی درست‌نویسی، برگزاری نشست مجازی کتابخوان، برگزاری نشست تخصصی مجازی داستان‌نویسی، برگزاری نشست تخصصی مجازی نویسندگان ادبیات پایداری، اهدای کتاب به مناطق طرح نجات، معرفی کتب برتر به‌صورت روزانه در فضای مجازی، تجلیل از ناشر برگزیده کتب کودک و رونمایی و نقد 8 عنوان کتاب، از جمله برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: برخی از برنامه‌های هفته کتاب با مشارکت سایر نهادها برگزار می‌شود؛ به‌عنوان مثال با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش، برنامه‌هایی همچون پویش کتابخوانی مجازی در مدارس، کارگاه آموزش مجازی مادران و مربیان قصه‌گو، مسابقه مجازی نقاشی با موضوع کتاب کودک ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه آموزشی مجازی روش‌های ترغیب به مطالعه کتاب‌های غیردرسی در دانش‌آموزان و جشن زنگ کتاب در مدارس شهرستان مشهد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه کتابخوانی به‌صورت مجازی برای شهرستان‌های استان نیز در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: بازدید از کتابفروشی‌های سطح شهر مشهد یکی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب است که در آنها از نزدیک با صاحبان کتابفروشی‌ها به گفت‌وگو پرداخته و علاوه بر عرض خداقوت، شنونده مشکلات، چالش‌ها و نقطه نظرات آنها خواهیم بود.

تحفه‌گر در پایان تاکید کرد: تمام برنامه‌های هفته کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود، چون اعتقاد ما این است که مطالعه علاوه بر افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی،‌ ابزاری برای بهبود زندگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها