سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
مشارکت 16 کتابفروشی استان آذربایجان‌غربی در پاییزه کتاب 99

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، گفت: 16 کتابفروشی در شهرستان‌های ارومیه، سردشت، مهاباد، بوکان و میاندوآب در «پاییزه کتاب 99» مشارکت فعال دارند.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: 16 کتابفروشی در شهرستان‌های ارومیه، سردشت، مهاباد، بوکان و میاندوآب در «پاییزه کتاب 99» مشارکت فعال دارند.
 
وی افزود: این طرح از شنبه 24 آبان‌ماه مصادف با روز کتاب و کتاب خوانی با شعار «دانایی مانایی» همزمان با سراسر کشور در 16 کتابفروشی استان آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود و تا ساعت 24 تاریخ 30 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

بابازاده ادامه داد: در استان آذربایجان‌غربی کتاب‌فروشی‌های پاتوق کتاب ارومیه، درنا، زارع، سلیمی، شهر کتاب بوکان، علوم دانشگاهی، موکریان، نمایشگاه کتاب ختایی، کتاب پیام، کتابسرای بشری و کتابسرای موکریان در این دوره حضور داشته و پذیرای دوستداران کتاب هستند.

این مسئول گفت: از این تعداد کتابفروشی شرکت کننده در طرح پاییزه 9 کتابفروشی در ارومیه و 7 کتابفروشی دیگر متعلق به سایر شهرستان‌های استان هستند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با 20 درصد یارانه خرید از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند. همچنین، سقف مجاز خرید برای هر خریدار 2 میلیون ریال است.

بابازاده افزود:  طرح پاییزه کتاب 99 باعث تحرک در رکود فعلی  بازار کتاب، ترغیب علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و مطالعه جهت خرید با قیمت و تخفیف مناسب، رونق بازار نشر و انتشار کتاب، دلگرمی مخاطبان خصوصا دانشجویان و دانش‌آموزان برای تهیه آسان و با قیمت مناسب کتابهای موردنیاز در فصل آموزش و بازگشایی مراکز آموزشی و فرهنگی و تزریق نقدینگی و جریان گردش سرمایه در شرایط رکود بازار کتاب و نشرمی‌شود و سیاست خوبی درحمایت و تقویت بازار نشر و کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

این مسئول اظهار کرد: همه کتابفروشی‌هایی که کتابهای درسی، دانشگاهی و عمومی را دارند، می‌توانند عضو طرح شده و ثبت نام نمایند ولی کتابهای آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتابهایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

وی در پایان سخنان خود گفت: همه‌گیری ویروس کرونا آسیب جدی به پیکره کتابفروشان و ناشران وارد کرده است، و امیدواریم با اجرای این طرح، بر رونق کتابفروشی‌های استان و ترغیب مردم به خرید کتاب افزوده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها