سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
پویش «قصه دشتی» در خورموج به راه افتاد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی از برگزاری پویش «قصه دشتی» به‌همت باشگاه کتاب‌خوانی «یار مهربان» دبستان قلم یک خورموج خبر داد.

حمید زارعی با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: پویش «قصه دشتی» با ابتکار باشگاه کتابخوانی «یار مهربان» و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، معاونت پرورشی آموزش و پرورش این شهرستان و اداره کتابخانه‌های عمومی دشتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: «حفظ و احیای گویش دشتی»، «اهتمام کودکان و نوجوانان به یادگیری و حفظ گویش مادری»، «ترویج آیین قصه‌گویی» و «شناسایی استعدادهای قصه‌گویی» مهم‌ترین اهدافی هستند که این پویش دنبال می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در پویش می‌توانند تا ۲۲ آذرماه سال جاری قصه‌های شهرستان دشتی را به‌صورت فایل صوتی و یا نوشتاری به وات‌ساپ به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، باشگاه کتاب‌خوانی «یار مهربان»، کتابخانه عمومی و معاونت پژوهشی اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتی ارسال کنند.

زارعی افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند قصه‌های خود را به سه صورت روایت به گویش دشتی (صوتی یا صوتی تصویری)، مکتوب به گویش دشتی و مکتوب با نوشتار معیار فارسی ارسال کنند.

به گفته این مقام مسئول، آثار برگزیده از طریق پایگاه خبری و صفحه اینستاگرام خورموج‌نیوز نیز منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها