سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
دریافت ۸۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره کتاب و رسانه/ محدودیت ارسال اثر موجب ارتقاء کیفی آثار شده‌است

دبیر جشنواره کتاب و رسانه از حضور 600 خبرنگار کتاب در این دوره خبر داد و محدودکردن تعداد آثار ارسالی را عامل مهمی در ارتقاء کیفیت آثار ارسالی دانست.

امیدعلی مسعودی، دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تعداد آثار ارسال‌شده در این دوره از جشنواره گفت: تاکنون ۶۰۰ نفر در این دوره از جشنواره کتاب و رسانه شرکت کرده‌اند و بالغ‌بر ۸۰۰ اثر ارسال شده‌است.
 
وی افزود: البته با توجه به درخواست‌های مکرر از سوی اهالی رسانه و خبرنگاران فعال حوزه کتاب و تمدید دوباره مهلت ارسال آثار تا ۲۴ آبان ماه، قطعا این تعداد آثار افزایش چشم‌گیری پیدا خواهد کرد. تا پایان وقت اداری ۲۴ آبان‌ماه تمامی آثار جمع‌آوری شده و داوری خواهند شد تا مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه و اعلام برگزیدگان این دوره با تاخیر مواجه نشود.
 
دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه درباره کیفیت آثار ارسال‌شده در بخش‌های مختلف جشنواره بیان کرد: با بررسی کلی آثار ارسالی باید گفت که این آثار از کیفیت بالایی در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند و به‌عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه اعلام می‌کنم که کیفیت این آثار بسیار بالاتر از دوره گذشته است.
 
مسعودی یکی از علت‌های ارتقاء کیفیت آثار ارسال‌شده در این دوره را محدودیت در حجم آثار ارسالی دانست و عنوان کرد: دوره گذشته تعداد ارسال آثار ۹ اثر بود که خبرنگاران و روزنامه‌نگاران می‌توانستند ۹ اثر از آثار خود در قالب‌های مختلف حوزه کتاب را برای جشنواره ارسال کنند، اما در این دوره این تعداد از ۹ اثر به ۳ اثر در هر بخش رسید و به‌لحاظ کمی در ارسال آثار محدودیت ایجاد شد، خود خبرنگاران داوری و غربال‌گری کارهایشان را انجام داده‌اند و این امر موجب بالارفتن کیفیت شده‌است.
 
وی در ادامه درباره آماده‌سازی جوایز برگزیدگان نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه گفت: به‌دلیل بدقولی برخی از اسپانسرها که در دوره‌های گذشته جشنواره کتاب و رسانه به وعده‌های اهدای جوایز عمل نکردند، در تلاش هستیم که از اتفاق دوباره این کار جلوگیری شود و تا زمانی که جوایز اسپانسرها به‌دست‌مان نرسیده، قولی به برگزیدگان ندهیم. تندیس‌های برگزیدگان درحال آماده‌شدن است و اگر نتوانیم با اسپانسرها برای اهدای جوایز به تعامل برسیم، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، جوایز نفیسی را به برگزیدگان اهدا خواهد کرد.
 
مسعودی در پایان گفت: با توجه به تعداد بالای داوران این دوره از جشنواره و سیستم خوب داوری، فرآیند بررسی آثار سریعا انجام خواهد شد تا در برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان با تاخیر مواجه نشویم. فرآیند داوری با همین منوال درحال برگزاری است و هیچ نگرانی درباره مهلت زمان کم برای داوری و اعلام برگزیدگان وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها