دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
مشارکت 20 کتابفروشی خوزستان در طرح پاییزه کتاب 99

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: 20 کتابفروشی از استان خوزستان در طرح پاییزه کتاب 99 شرکت می‌کنند.

مرتضی جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با بیان اینکه این طرح به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از 24 تا 30 آبان ماه برگزار می‌شود، گفت: در پانزدهمین دوره طرح‌های حمایتی (پاییزه کتاب 99) سقف خرید برای هر خریدار با افزایش 25 درصدی نسبت به طرح تابستانه کتاب 99، از مبلغ  ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیداه کرده است.

وی افزود: در طرح پاییزه علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۰درصد یارانه خرید، تا سقف ۲۰۰ هزار تومان بهره‌مند شوند.

جمشیدی ادامه داد: از این تعداد کتابفروشی شرکت کننده در طرح پاییزه 14 کتابفروشی در اهواز و 6 کتابفروشی دیگر متعلق به سایر شهرستان‌های استان هستند.

وی ضمن ابراز امیدواری از مشارکت کتابفروشی‌های استان نسبت به دوره تابستانه بیان کرد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا متقاضیان می‌توانند با ثبت اطلاعات در پنل پاییزه ، خرید کتاب را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

معاون فرهنگی و رسانه اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح برعهده‌ی کتابفروشی است اما کنترل مختصات و ارزیابی عملکرد کتابفروشی‌ها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

جمشیدی با بیان اینکه همه‌گیری ویروس کرونا آسیب جدی به پیکره کتابفروشان و ناشران وارد کرده است، تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، بر رونق کتابفروشی‌های استان و ترغیب مردم به خرید کتاب افزوده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها