یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
ثبت‌نام 83 کتابفروشی خراسان رضوی در طرح پاییزه کتاب

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از ثبت‌نام 83 کتابفروشی استان در طرح پاییزه کتاب امسال خبر داد و گفت: از این تعداد 61 کتابفروشی در مشهد و مابقی در سایر شهرستان‌های استان هستند.

افشین تحفه‌گر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در خراسان رضوی، با بیان اینکه اجرای طرح پاییزه کتاب امسال همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خواهد بود، عنوان کرد: توجه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و پیگیری آنها در مورد تاریخ برگزاری این طرح‌ها باعث شده تا سقف خرید مردم در طرح پاییزه امسال افزایش 25 درصدی داشته باشد و از 150 هزار تومان به 200 هزار تومان برسد.

وی در ارتباط با تمهیدات اندیشیده شده برای فروش کتاب در برهه کنونی که همزمان با شیوع بیماری کرونا شده است، نیز یادآور شد: در طرح تابستانه نیز با چنین مشکلی مواجه بودیم که حضور مردم در کتابفروشی‌ها مشکلاتی از قبیل عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به وجود می‌آورد؛ به همین منظور با همراهی کتابفروشی‌ها تمهیدات خوبی اندیشیده شد که از جمله آنها سامانه فروش بود.

معاون فرهنگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: راه‌اندازی این سامانه فروش مزایای دیگری نیز به دنبال داشت؛ از جمله اینکه علاقمندان شهرستان‌هایی که کتابفروشی‌های آنها در این طرح ثبت‌نام نکرده بودند، نیز توانستند از این طرح استفاده کنند.

تحفه‌گر از ثبت‌نام 83 کتابفروشی استان در طرح پاییزه کتاب امسال خبر داد و افزود: از این تعداد 61 کتابفروشی متعلق به مشهد و مابقی از شهرستان‌های استان هستند که این رقم تفاوت چندانی با تعداد ثبت‌نامی‌های طرح تابستانه امسال نداشته است.

وی در ارتباط با کتاب‌هایی که شامل طرح پاییزه کتاب می‌شوند نیز گفت: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی، کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند اما کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و همچنین کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند مشمول طرح نمی‌شوند.

معاون فرهنگی اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر این که کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند، گفت: تمام طرح‌هایی که به مناسبت‌های مختلف برای فروش کتاب در نظر گرفته می‌شود از جمله طرح‌های فروش فصلی و یا برگزاری نمایشگاه‌ها از اقداماتی است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی گریزی هم به طرح تابستانه کتاب امسال زد و گفت: در طرح‌های فروش فصلی یارانه به ‌صورت مستقیم در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد و با استقبالی که از طرح تابستانه امسال شد طی سه مرحله یارانه کتابفروشی‌ها را افزایش دادیم تا تعداد بیشتری از علاقمندان بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها