یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
دهمین جشنواره سراسری ادبیات بسیج به میزبانی زنجان برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: دهمین جشنواره سراسری ادبیات بسیج در دو بخش استانی و کشوری در دو گروه سنی نوجوان و بزرگسال برگزار می‌شود.

سیدسجاد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان ضمن اعلام این خبر، هدف از برگزاری دهمین جشنواره سراسری ادبیات بسیج در دو بخش استانی و کشوری در دو گروه سنی نوجوان و بزرگسال را استعدادیابی گروه‌های مختلف سنی شرکت‌کننده در جشنواره و تقویت جبهه ادبیات داستانی انقلاب عنوان کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: از جمله محورهای این جشنواره می‌توان به  «رازهای ارغوانی» در قالب «روایت مردان و زنان حماسه‌ساز هشت سال دوران دفاع مقدس»، «مکتب سلیمانی شهید والا مقام سردار حاج قاسم سلیمانی» در قالب  «مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی» و جهش تولید در قالب «اقتدار و بالندگی، شکست تحریم‌های ظالمانه، الفبای ایثار و مدافعان سلامت»، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: زخم‌های شعله‌ور در قالب «افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه و عراق» و سبک زندگی اسلامی - ایرانی در قالب «مسجد محوری، تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده، ساده‌زیستی و مصرف کالای ایرانی» نیز از دیگر محورهای این جشنواره است.

موسوی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، یک موضوع ویژه برای این دوره از جشنواره ادبیات بسیج در نظر گرفته شده است؛ «کمک مومنانه».

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه محدودیتی برای ارسال آثار به این جشنواره به لحاظ موضوعی لحاظ نشده است، اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند تا 15 آذرماه امسال آثار خود را به دبیرخانه استانی این جشنواره واقع در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان، سازمان بسیج هنرمندان استان ارسال کنند.

وی زمان اعلام برگزیدگان بخش استانی این جشنواره را دی‌ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: مرحله کشوری این جشنواره نیز بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: همچنین  آثار منتخب این جشنواره از سوی دبیرخانه کشوری به صورت مجموعه آثار داستانی در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره، گفت: داستان می‌تواند گره‌گشای مشکلات جامعه باشد اگر اثر شاخص و فاخری باشد، داستان و هنر می‌تواند مشکلات را حل کند همانطور که در دوره‌های مختلف دیدیم که چاپ یک کتاب یا یک اثر ادبی توانسته ‌است تحولی در سطح جامعه ایجاد بکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها