پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
افتتاح ششمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ششمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در منطقه غرب کشور با عنوان کتابخانه «شهدای خوئین» افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان، ششمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در منطقه غرب کشور با عنوان کتابخانه «شهدای خوئین» افتتاح شد.

کتابخانه شهدای خوئین مانند پنج کتابخانه افتتاح شده به نام شهدا مزین و نامگذاری شده‌است که در منطقه کوی ثمین، مسجد ابوذر قرار دارد.

در این کتابخانه بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب در دسترس ساکنان منطقه مسکن مهر کوی ثمین در فضایی به مساحت ۱۰۰ متر قرار گرفته‌است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: گروه جهادی شهدا کار خود را از زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و تاکنون فعالیت‌های بسیاری انجام داده‌است.

علی کاظمی با اشاره به اینکه گروه جهادی شهدا در حوزه‌های مختلف فعالیت دارد، بیان کرد: ساخت بیمارستان برای بیماران دیالیزی، ساخت کتابخانه در مناطق محروم و ساخت مسکن برای نیازمندان ازجمله این اقدامات است.

وی همچنین از افتتاح ششمین کتابخانه گروه جهادی شهدا در منطقه غرب خبر داد و بیان کرد: این کتابخانه دارای 10 هزار جلد کتاب است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه منابع کتابخانه‌ای این کتابخانه به صورت مشارکتی تهیه شده است، اضافه کرد: انتشارات شمع و مه، کتاب یک، باغ موزه دفاع مقدس، مجمع ناشران انقلاب اسلامی و خیرانی برای اجرای این طرح در کنار این گروه جهادی بوده‌اند.

وی تصریح کرد: کتاب‌های درسی، کودک و نوجوان، آموزشی، عمومی، تاریخی، اجتماعی، داستان و بخشی با عنوان کتاب‌های صوتی در اختیار ساکنان این منطقه قرار گرفته‌است.

کاظمی همچنین از برگزاری کنگره 3 هزار شهید زنجانی خبر داد و گفت: برای این کنگره دایره‌المعارف شهدا تدوین خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد:  ۲۵ جلد کتاب ویژه گروه کودک و نوجوان به قلم نویسندگان و شاعران توانای زنجانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کنگره ۳۵۳۵ شهید استان منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها