یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
صدور مجوز برای 8494 عنوان در قم

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه در یک سال گذشته برای 8494 عنوان مجوز نشر صادر شده است، گفت: همچنین در این مدت 85 کتاب برای صدور مجوز، غیرمجاز شناخته شدند.

روح الله کریمی رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با ارائه آماری از وضعیت بررسی تقاضاها برای اخذ مجوز نشر کتاب در این اداره طی یک سال گذشته، گفت: در یک سال گذشته در سامانه الکترونیکی اداره کتاب استان قم 9584 اثر ثبت شده است.

وی افزود: از این میان 143 اثر رد مجوز، 2616 اثر بدون بررسی و 3026 اعلام وصول داشته‌ایم. 
 
کریمی تصریح کرد: از مجموع آثار ثبت شده برای صدور مجوز، 2948 اثر مشروطی ثبت شده و با 2210 اثر هم به‌صورت مشروط موافقت شده است.

به گفته رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، از میان آمار یادشده برای 4656 اعلام وصول صادر شده و انتشار 8494 اثر نیز مجاز تشخیص داده شده است.

کریمی همچنین با اشاره به کسب رتبه نخست توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در جشنواره شهید رجایی که هر ساله به منظور شناسایی دستگاه‌های برتر در خدمت‌رسانی به مردم توسط سازمان امور استخدامی کشوری برگزار می‌شود، گفت: این موفقیت برای دومین سال متوالی است که حاصل می‌شود.

وی یکی از شاخص‌های موثر در کسب این موفقیت برای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم را طی دو سال اخیر، شاخص کتاب عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها