چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
مشارکت 4 کتابفروشی استان زنجان در طرح پاییزه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از مشارکت 4 کتابفروشی در طرح پاییزه کتاب خبر داد و گفت: این طرح از 24 تا 30 آبان اجرا می‌شود.

فاطمه کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: ثبت‌نام طرح پاییزه کتاب از پنجم تا دوازدهم آبان ماه به مدت 8 روز انجام شد و اجرای طرح نیز از 24 تا 30‌ همین ماه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در طرح پاییزه کتاب 4 کتابفروشی از زنجان مشارکت دارند، افزود: پاتوق کتاب زنجان، شهر کتاب زنجان، منهاج، کتاب بهمن ابهر کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح پاییزه کتاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار افزایش 25 درصدی دارد، گفت: سقف خرید برای هر خریدار در طرح پاییزه کتاب از ۱۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و خریداران می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب تا سقف ۲۰۰ هزار تومان در این طرح بهره‌مند شوند.

کرباسی گفت: کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت نشده‌اند مشمول طرح نمی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی، به ویژه کتابفروشی‌ها اجرای این طرح فرصتی مناسب برای علاقه‌مندان به حوزه کتاب برای تهیه کتاب‌های مورد نظر است، گفت: امیدواریم اجرای طرح‌های فصلی به رونق این حوزه و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های با صرف هزینه کمتر، کمک کند.

وی تصریح کرد: طرح پاییزه کتاب به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش بیماری کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به مورد اجرا درآمده و خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه از سوی کتابفروشی‌ها پوشش داده می‌شود.

بر اساس این گزارش، طرح تابستانه کتاب هم با مشارکت 7 کتابفروشی اجرایی شد که طبق برآورد انجام شده میزان خرید زنجانی‌ها در طرح تابستانه ۱۶۳ میلیون تومان بوده و برای اجرای این طرح ۳۰ میلیون تومان یارانه هم پرداخت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها