دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
سه کتابخانه عمومی در زنجان همزمان با هفته کتاب افتتاح می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه مسجد جامع، کتابخانه امام علی (ع) قیدار و کتابخانه خیرساز شهید کبودخانی در روستای محمودآباد، سه کتابخانه عمومی هستند که در هفته کتاب امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

امیرعلی نیک‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا کتابخانه‌های عمومی استان زنجان فقط در قالب امانت کتاب فعالیت دارند و سالن‌های مطالعه آن‌ها تعطیل است.

وی افزود: با این وجود، اقدامات عمرانی اداره کتابخانه‌های عمومی استان در بحث گسترش فضای کتابخانی متوقف نشده است و طبق برنامه به مناسبت هفته کتاب سه کتابخانه عمومی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: کتابخانه مسجد جامع، کتابخانه امام علی (ع) قیدار و کتابخانه خیرساز شهید کبودخانی در روستای محمودآباد، سه کتابخانه عمومی هستند که به‌مناسبت هفته کتاب مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 97 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان وجود دارد، گفت: با افتتاح این سه کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به 100 باب خواهد رسید.

نیک‌بخش با بیان اینکه کتابخانه شهید کبودخانی روستای محمودآباد خیّرساز است، افزود: با افتتاح این کتابخانه‌های عمومی، تعداد کتابخانه‌های خیّرساز استان به 8 باب افزایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون به ازای هر 10 هزار نفر در استان زنجان، یک کتابخانه عمومی وجود دارد، گفت: شمار منابع موجود در کتابخانه‌های عمومی استان حدود یک میلیون و 500 هزار نسخه است.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های هفته کتاب نیز اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا، دیدار با کتابفروشان و فعالان عرصه کتاب، جذب کتاب‌های اهدایی به کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، بخشودگی جرایم دیرکرد کتاب‌های به‌امانت رفته و اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله این برنامه‌هاست.

نیک‌بخش با بیان اینکه در 8 ماه گذشته و دوره شیوع ویروس کرونا برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با محوریت فضای مجازی دنبال شده است، افزود: برخی از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی تحت هیچ شرایطی تعطیل‌بردار نیست؛ در این زمینه می‌توان به مواردی چون عضوگیری، امانت دادن، تشکیل گروه‌های مجازی، ارائه نسخه PDF کتاب‌ها و دریافت سفارش، اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها