دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب وقف کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: از آغاز پویش «وقف کتاب؛ خیر ماندگار» تاکنون بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، افزود: از زمان آغاز پویش «وقف کتاب؛ خیر ماندگار» تاکنون بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب توسط مردم و نهادهای مختلف به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

وی افزود: پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» همزمان با دهه وقف (۲۴ مهر تا ۳ آبان) توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اجرا شد.

معصومی در ادامه سخنان خود هدف از اجرای این پویش مردمی را ترویج فرهنگ وقف کتاب، اشاعه سنت حسنه وقف کتاب وارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی عنوان کرد و گفت: فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بسیار ارزشمند بوده و برگزاری این پویش‌ها در افزایش این فرهنگ تاثیر مستقیم دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: درحال حاضر حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد و این کتابخانه‌ها همچنان نیاز به رشد و غنی شدن منابع دارند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به مشارکت در این پویش می‌توانند برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا کارشناسان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با آنها تماس بگیرند. کتب وقفی مطابق نیازسنجی انجام شده از کتابخانه‌های عمومی استان، در کتابخانه‌ها توزیع خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها