دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
افزایش 1.5 برابری انتشار کتاب در مهاباد نسبت به سال قبل

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد گفت: بر اساس آمار موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، از ابتدای سال جاری 19 عنوان کتاب توسط چهار ناشر فعال مهاباد منتشر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱.۵ برابری داشته است.

سیامند جوانبخت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: از ابتدای سال جاری ۱۹ عنوان کتاب جدید از ۱۳ پژوهشگر و نویسنده توسط چهار ناشر فعال مهاباد منتشر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱.۵ برابری داشته است.

به گفته وی، زمینه موضوعی ۸۰ درصد این کتاب‌ها ادبیات است و بخش عمده آن‌ها را رمان، شعر، تحقیقات ادبی، تاریخ و فلسفه تشکیل می‌دهند که وارد بازار نشر کشور شده‌‍اند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط حاکم در جامعه، گفت: امسال به دلیل شرایط مقابله با کرونا تمام کتاب‌های چاپ شده به‌صورت مجازی و از طریق رسانه‌ها رونمایی شده و برای حفظ سلامت شهروندان هیچ برنامه فرهنگی در این زمینه در سال‌جاری در این شهرستان برگزار نشده است.

جوانبخت ادامه داد: دوستداران کتاب در مهاباد با دایر کردن ایستگاه‌های مطالعه، تاسیس ۴۰ باشگاه کتابخوانی و فعال کردن کتابخانه‌ها و قرائت‌خانه‌های عمومی، این شهر را به یکی از الگوهای موفق در زمینه ترویج فرهنگ کتاب تبدیل کرده‌اند.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه هم‌اکنون هفت کتابخانه عمومی فعال در مهاباد با زیربنای ۱۹۷۵ مترمربع وجود دارد، گفت: از این تعداد سه کتابخانه عمومی و چهار کتابخانه به‌طور مشارکتی فعالیت می‌کنند و بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب در آنها نگهداری می‌شود.
 
وی اظهار کرد: این شهرستان تاکنون ۲ بار توانسته است عنوان «شهر خلاق کتاب کشور» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌‌دوست این شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها