جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
مجموعه شعر «ایمای مهشید» منتشر شد

هفتمین اثر مهشید تجلیان شاعر و نویسنده کاشانی با عنوان مجموعه شعر «ایمای مهشید» در 72 صفحه توسط انتشارات مرسل کاشان چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مهشید تجلیان متخلص به «مهشید» در گفت‌و‌گو با ایبنا درباره هفتمین اثرش و اینکه از چه زمانی شعر گفتن را آغاز کرد گفت: از کودکی علاقه وافری به شعر و ادب پارسی داشتم و از 11 سالگی سرودن شعر را آغاز کردم و با تشویق و حمایت خانواده، در 16 سالگی، نخستین مجموعه شعر خود را به چاپ رساندم.

او ادامه داد: تاکنون مجموعه شعرهای «مینای مهشید» در سال 1387، مجموعه شعر «ماه و مهشید» در سال 1388، «سیمای مهشید» در سال 1393، «رویای مهشید» در سال 1396، «تجلی مهشید» در سال 1397 و مجموعه رباعی و دوبیتی با نام «ایمای مهشید» در سال 1399 و همچنین یک سرگذشت‌نامه با عنوان «12 سال عاشقی» در سال 1390 از او منتشر شده است.

تجلیان افزود: مجموعه شعر «ایمای مهشید» هفتمین اثر من است که دربردارنده 110 شعر در قالب‌های رباعی و دوبیتی که متضمن ایجاز و اختصار و متناسب با ذائقه ادبی مخاطبان شعر معاصر است و با زبانی ساده، روان و صمیمی به موضوعات و مضامین مختلف اخلاقی، اجتماعی، عشق و عرفان، تاملاتی پیرامون مفهوم زندگی و مرگ، لزوم برخورداری از تعهد و پایبندی های اخلاقی به ویژه در عرصه شعر و ادبیات، بیان دغدغه‌های جوانان و سایر ضرورت‌های فکری و فرهنگی جامعه ایرانی پرداخته است.

او تصریح کرد: بهره‌گیری از نگاهی نکته سنج و شاعرانه، پایبندی نسبت به آرمان‌ها، گرایش‌های اعتقادی و نیز اصول و ارزش‌های اخلاقی و انسانی، دغدغه‌مندی متعهدانه و احساس مسئولیت نسبت به امور و جریانات فرهنگی و اجتماعی و گاه استفاده از بیانی طنزآمیز و انتقادی را می‌توان از جمله ویژگی‌ها و خصوصیات اشعار این مجموعه به شمار آورد.

لازم به ذکر است که شاعر در مجموعه‌های پیشین در قالب‌های غزل، دوبیتی پیوسته، مثنوی و قطعه طبع آزمایی کرده و همچنان در هر دو زمینه شعر و نثر فعالیت می‌کند.

مجموعه شعر «ایمای مهشید» با 110 شعر در قالب‌های رباعی و دوبیتی در 72 صفحه توسط انتشارات مرسل کاشان و با قیمت 15هزار تومان به تازگی راهی بازار نشر شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها