دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
تجهیز کتابخانه‌های عمومی مهاباد به 1000 نسخه کتاب گویا

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به هزار جلد کتاب گویا به‌صورت لوح فشرده در موضوعات متنوع تجهیز شد.

چیا قادری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: کتابخانه‌های این شهرستان با هزار جلد کتاب گویا به صورت لوح فشرده در موضوعات متنوع برای روشندلان و کم‌بینایان این شهرستان مجهز شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد نسخه کتاب گویا به‌صورت لوح فشرده در قفسه‌های سه کتابخانه عمومی مهاباد در قالب موضوعات مختلف که بخش عمده آنها ادبیات است، قرار گرفته است، افزود: کتاب بریل در کتابخانه‌های این شهرستان وجود ندارد و استقبال کم روشندلان و کم‌بینایان سبب شده تا اقدامی هم برای جذب کتاب‌های بریل برای این قشر انجام نشود.

قادری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی ما تبدیل لوح‌های فشرده به فایل‌های صوتی برای استفاده روشندلان است زیرا به این وسیله دسترسی آنان به منابع موردنیاز خود بسیار راحت‌تر خواهد بود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد افزایش تنوع مطالب بخش نابینایان و کم‌بینایان، حمایت از آنان و فراهم کردن امکانات لازم و زیرساخت‌ها برای دسترسی آسان را از جمله عواملی عنوان کرد که می‌تواند علاقه این قشر از جامعه را بیشتر به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بیشتر کند.

وی همچنین گفت: هم‌اکنون در مجموع ۳۵۹ روشندل و ۲۶ کم‌بینا در مهاباد از این اداره خدمات توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها