دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
برپایی نمایشگاه دستاوردهای هوش مصنوعی در زمینه دانش اسلامی

محمدرضا قاسمی گفت: نمایشگاه دستاوردهای هوش مصنوعی در زمینه دانش اسلامی با حضور سازمان‌های مختلف در 30 غرفه، 4 آبان همزمان با همایش «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» به همت سوی مرکز مدیریـت حوزه‌های علمیه، آزمایشـگاه داده‌کاوی دانشـگاه علم و صنعـت، مرکـز تحقیقـات کامپیوتـری علـوم اسـامی (نور)، موسسـه اشـراق و عرفـان با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، 4 آبان‌ 1399 در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار خواهد شد.
 
محمدرضا قاسمی؛ دبیر اجرایی همایش «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا، بیان کرد: این همایش از ساعت 15:30 تا 18 عصر یکشنبه 4 آبان‌ماه با حضور و سخنرانی حدود 70 نفر از مسئولان در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه برگزار می‌شود.
 
وی افزود: آیت‌الله علیرضا اعرافی؛ عضو فقهای شورای نگهبان و مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس قوه قضائیه و نایب‌رئیس اول مجلس خبرگان رهبری از سخنرانان اصلی این همایش خواهند بود. همچنین سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، سید عباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید ابوالحسن فیروزآبادی؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی و محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ازجمله مقامات دعوت شده به همایش هستند.
 
قاسمی با اشاره به برخی از برنامه‌های این همایش ملی، گفت: نمایشگاه دستاوردهای هوش مصنوعی در زمینه دانش اسلامی با حضور سازمان‌های مختلف در 30 غرفه نیز همزمان با همایش «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» برپا خواهد شد. رونمایی از سه سامانه «سحاب»، «تحریر» و «جُهد» از دیگر برنامه‌های این همایش خواهند بود. «جُهد» جستجوگر هوشمند دانش، در واقع موتور جستجوی تخصصی علوم اسلامی و بیشتر در زمینه‌های فقه و اصول است.


دبیر اجرایی همایش «هوش مصنوعی و علوم اسلامی»، ادامه داد: کتاب «گزارشی از دستاوردهای هوش مصنوعی در علوم اسلامی» به‌تازگی با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه از سوی انتشارات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به چاپ رسیده که در این همایش نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. همچنین کتاب مجموعه مقالات همایش نیز در دست چاپ است و در روز همایش عرضه خواهد شد.
 
وی همچنین اظهار کرد: 5 تا 7 آبان‌ماه نیز مقالات همایش به‌صورت مجازی در سایت همایش به نشانی aiisc.ir ارائه می‌شوند.
 
قاسمی در پایان گفت: همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی»، از صدا و سیمای مرکز قم و شبکه‌های ملی همچون رادیو معارف و فضای مجازی به‌صورت زنده پخش خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند لینک‌های پخش برنامه را از سایت aiisc.ir دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها