یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
احتمال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در زنجان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، درخواست برگزاری نمایشگاه کتاب مستقل به‌صورت مجازی در زنجان داده شده است.

محمود علیمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به اینکه دهمین نمایشگاه کتاب زنجان آذرماه سال قبل برگزار شد، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری تجمعات عمومی، امسال نمایشگاه کتاب به‌صورت حضوری برگزار نخواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، راهکار دیگری را در پیش گرفته است و در همین راستا درخواست برگزاری نمایشگاه کتاب مستقل به‌صورت مجازی در زنجان داده شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه فعلا جوابی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی به‌صورت مستقل داده نشده است، گفت: در صورت موافقت با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، امکان دارد که از ناشران سراسر کشور برای حضور در آن دعوت شود.

علیمحمدی با اشاره به اینکه قبل از بروز شرایط کرونایی سالانه 50 نمایشگاه کتاب در مرکز و شهرستان‎های زنجان برگزار می‌شد، اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها به اقتضای شهرستان و امکانات آنها به‌صورت محلی، منطقه‌ای و حتی روستایی برگزار می‌شد، اما امسال هیچ نمایشگاهی برگزار نشده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را حمایت از انتشاراتی‌های کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه اعلام کرد و افزود: امیدواریم با توجه به مجازی شدن فعالیت‌ها در سراسر کشور بتوانیم معرفی و حمایت خوبی از کتاب‌های تازه منتشر شده را در قالب نمایشگاه‎های مجازی داشته باشیم.

وی در ادامه به دیگر بسته‌های حمایتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ناشران و نویسندگان نیز اشاره کرد و گفت: خرید کتاب از جمله اقداماتی است که در حمایت از ناشران انجام می‌شود که البته بودجه آن در سالیان مختلف متفاوت است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 90 کتاب در زنجان چاپ شد که میزان خرید انجام شده از مؤلفین این کتاب‌ها در حدود 50 میلیون تومان بود، اضافه کرد: طی سال قبل و امسال نیز وضعیت اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با خرید کتاب محدود شده است، با این حال به هر میزان که اعتبار اختصاص پیدا کند نسبت به خرید اقدام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها