یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
آغاز ثبت‌نام طرح پاییزه کتاب در زنجان از 26 مهرماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ثبت‌نام طرح پاییزه کتاب از 26 مهرماه در زنجان آغاز و تا دوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

فاطمه کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: ثبت‌نام طرح پاییزه کتاب از 26 مهرماه در زنجان آغاز و تا دوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه نحوه ثبت‌نام در طرح پاییزه همچون طرح تابستانه است، تصریح کرد: کتابفروشی‌هایی که در طرح تابستانه کتاب 99 شرکت داشتند، برای حضور در طرح پاییزه می‌توانند به پنل کاربری خود مراجعه و شرایط شرکت در طرح پاییزه را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

وی افزود: کتابفروشی‌هایی که در طرح تابستانه مشارکت نداشتند نیز برای شرکت در طرح پاییزه می‌توانند به سایت اینترنت  tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

کرباسی ادامه داد: طرح «پاییزه کتاب ۹۹» از دوشنبه پنجم آبان تا دوشنبه دوازدهم آبان به مدت 8 روز همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی‌های عضو طرح برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در این دوره از طرح فروش ویژه کتاب سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵ درصدی دارد، گفت: در این دوره هر خریدار می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب بخرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یارانه اختصاص یافته به طرح ویژه فروش کتاب به موقع واریز می‌شود، پیش‌بینی می‌شود که استقبال کتابفروشان از آن قابل توجه باشد.

علیمحمدی با اشاره به اینکه در طرح تابستانه کتاب فقط ۷ کتابفروشی از ۴۰ کتابفروشی زنجان در طرح تابستانه مشارکت کردند، افزود: طبق برآورد انجام شده میزان خرید زنجانی‌ها در طرح تابستانه ۱۶۳ میلیون تومان بود و برای اجرای این طرح ۳۰ میلیون تومان یارانه هم پرداخت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از اجرای چنین طرح‌های موقتی گسترش فرهنگ کتابخوانی و استفاده از ظرفیت کتابفروشی‌های محلی است، گفت: این طرح‌ها علاوه بر توسعه فرهنگ کتابخوانی حمایت جدی و عملی از کتابفروشی‌های محلی و منطقه‌ای است تا بتوانند سرپا ایستاده و به هموطنان ارائه خدمات کنند.

وی افزود: همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ باعث آسیب به کتابفروشان و ناشران شده است و امیدواریم اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های با صرف هزینه کمتر کمک کند.

کرباسی گفت: در طرح پاییزه کتاب ۹۹ به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه از سوی کتابفروشی‌ها رعایت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها