یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
تشکیل دبیرخانه دائمی برگزاری مسابقات کتابخوانی در مشهد

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خانه تاریخ مشهد از تشکیل دبیرخانه دائمی برگزاری مسابقات کتابخوانی در این موسسه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه خبر داد.

محمد آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، با بیان اینکه در جامعه کنونی که اقبال به کتاب و کتابخوانی کاهش پیدا کرده و بیشتر افراد وقت خود را در فضای مجازی به سر می‌برند، گفت: موسسه فرهنگی هنری خانه تاریخ مشهد به عنوان یک مجموعه مردمی و غیردولتی یکی از وظایف خود را ارتقای فرهنگ کتابخوانی می‌داند.

وی برگزاری پویش‌های مطالعاتی و مسابقه‌های کتابخوانی را در جهت ترویج فرهنگ مطالعه موثر برشمرد و افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی یکی از راه‌های تشویق افراد به مطالعه است و خوشبختانه در این موسسه توانسته‌ایم تاکنون از این طریق 1000 نفر جامعه مخاطب ثابت داشته باشیم.

آصفی همچنین عنوان کرد: آثار و برکات وجود مضجع شریف حضرت رضا (ع) برای شهروندان مشهدی پوشیده نیست و آشنایی با شخصیت این امام معصوم شاید کمترین وظیفه فعالان فرهنگی باشد که از مسیر کتابخوانی حاصل خواهد شد و در در همین راستا به دنبال تشکیل دبیرخانه دائمی برای برگزاری مسابقات کتابخوانی هستیم.

وی از برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت امام رضا (ع) توسط این موسسه خبر داد و گفت: با هدف آشنایی شهروندان با سیره و شخصیت حضرت رضا (ع) و همچنین ارتقای دانش و آگاهی آنها از زندگی سیاسی و اجتماعی این امام همام حدود دو سالی است که مسابقه کتاب و کتابخوانی توسط موسسه فرهنگی هنری خانه تاریخ مشهد برگزار می‌شود.

آصفی با بیان این که هر سه ماه یکبار این مسابقه کتابخوانی برگزار می‌شود، عنوان کرد: تاکنون 8 دوره از مسابقه با حضور بیش از 1000 نفر شرکت‌کننده در هر دوره برگزار شده است، خوشبختانه استقبال شهروندان از همان ابتدا بسیار مطلوب بود به طوری که باعث شد انگیزه بیشتری برای برگزاری مسابقات داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مسابقه کتابخوانی جامعه مخاطبانی در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار مشهد مقدس دارد و خیران بسیاری در برگزاری این مسابقه ما را همراهی می‌کنند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خانه تاریخ مشهد با اشاره به این که مسابقه کتاب و کتابخوانی حول محور سیره امام رضا (ع) با کمک مساجد و فعالان فرهنگی هر محله از جامعه مخاطب برگزار می‌شود، گفت: کتابی به عنوان منبع معرفی و با کمک خیران و همچنین برخی از مجموعه ها مانند آستان قدس رضوی خریداری می‌شود و در اختیار افرادی که متقاضی شرکت در مسابقه هستند قرار می‌گیرد، سپس بازه زمانی مشخصی اعلام و سئوالات طرح شده در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

آصفی از اهدای جوایز نقدی به برگزیدگان مسابقه خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر با آستان قدس رضوی در برگزاری مسابقه کتابخوانی «کرامت انسانی از دیدگاه امام رضا (ع)» همراه هستیم و توانسته‌ایم جامعه مخاطب خود را تشویق به حضور در این مسابقه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها