چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
پیوستن کانون‌های مساجد در یک سامانه کتابخانه‌ای تا پایان 1400

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 1400، همه کتابخانه‌ها در یک سامانه جامع ثبت رسمی شوند و کتاب‌ها را در این سامانه به اشتراک بگذارند.

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به افتتاح کتابخانه در کانون‌ مساجد اشاره کرد و گفت: بیش از 10هزار کتابخانه در کانون‌‌های مساجد کشور ثبت شده‌اند. سال گذشته برخی از این کتابخانه‌های مساجد اعلام کردند که می‌خواهند کتابخانه‌هایی ثبت کنند که ستاد کانون‌های مساجد کشور در قالب کمک حمایتی کتاب، این مساجد را همراهی خواهد کرد تا منابع خود را تامین کنند.
 
وی افزود: مسابقات کتابخوانی نیز یکی از راهکارهایی بود که طراحی شد تا در قالب مسابقات کتابخوانی در خدمت علاقه‌مندان و کتاب‌دوستان باشیم. کتاب‌ها در ابتدا معرفی و در زمان مشخص خوانده می‌شوند. تاکنون مسابقات کتابخوانی سه کتاب برگزار شده و تا پایان سال شش کتاب معرفی و اجرا خواهد شد.
 
ارزانی بیان کرد: سامانه جامعی در کانون‌های مساجد کشور وجود دارد که برخی از این کتابخانه‌ها در آن عضو شده‌اند. برخی نیز ثبت نکرده‌اند اما در تلاش‌ایم تا تمامی کتابخانه‌ها تا پایان سال 1400، همه کتابخانه‌ها ثبت رسمی شوند تا کتاب‌ها را در این سامانه ثبت کرده و به اشتراک بگذارند.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به تاثیر شرایط کرونا بر انجام فعالیت‌های کتابخانه‌ای کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد: تاثیر کرونا بر تداوم فعالیت‌ها، غیرقابل انکار و بسیار مهم است اما اتفاقاتی که در این جریان‌ها صورت گرفت هم بسیار مهم است. در روستاها، مردم در قالب طرح «همدلی» بسته‌های کتاب را آنلاین درخواست می‌کنند و بچه‌های مساجد محل، این کتاب‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در درب خانه‌ها تحویل می‌دهند.
 
وی ادامه داد: البته این طرح مختص به تمامی کتابخانه‌های کانون نیست؛ اما در بعضی از مساجد دسترسی به کتاب برای مردم به‌راحتی فراهم شده و این تدبیر خودجوشانه توسط مردم و اهالی مساجد شکل گرفته‌است.
 
ارزانی همچنین درباره تعامل و مشارکت کانون‌های مساجد کشور با دیگر نهادها جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی در ایام کرونا گفت: با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل و ارتباط خوب، مستمر و موثری برای خرید و تهیه بسته‌های کتاب‌ مورد نیاز شکل گرفته‌است.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در پایان گفت: بحران تامین کتاب‌های آموزشی در روستاها نیز یکی از چالش‌های ما بود که امسال تلاش کردیم با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای مربوطه، کتاب‌های کمک آموزشی را نیز در کتابخانه‌های مساجد روستایی تامین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها