چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از چاپ 200 عنوان کتاب دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اعلام کرد: تعداد 200 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان یزد با حمایت این اداره‌کل چاپ شده است.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد با موضوع چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: در تمامی جنگ‌ها و دفاع‌ها در جوامع مختلف، جنبه‌های قوی فرهنگی وجود دارد زیرا عرصه‌ای برای بروز و ظهور نمودها و جنبه‌های فرهنگی است که نمونه‌های آن مفاهیم بزرگی مانند ایثار، فداکاری، شهادت، انفاق است.

جوادیان‌زاده افزود: این مفاهیم به عنوان مفاهیم بلند اخلاقی و انسانی شناخته می‌شود و برای همه بشریت باشکوه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اضافه کرد: در هشت سال دفاع مقدس، جنبه‌های الهی و دینی نیز مطرح بوده که باعث شده برای پژوهشگران مختلف ظرفیت‌های پژوهشی عمیقی به‌وجود بیاورد.

وی افزود: ادبیات یکی از رسانه‌های بوده که همیشه در بازنمایی رویدادهای بزرگ از جمله جنگ‌ها موثر عمل کرده و بسیاری از آثار مهم در حوزه ادبیات و هنرهای دیگر از مضامین جنگ بهره برده‌اند که ازجمله آنها می‌توان به رمان‌های دفاع مقدس اشاره کرد.

جوادیان زاده تصریح کرد: ما امروز یک فاصله زمانی و تاریخی مشخصی از جنگ گرفته‌ایم که شاید زمان بهتری است تا به تولید و آفرینش آثار فرهنگی و ادبی گوناگون بپردازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: در واقع جنگ‌ها به دلیل وجود روحیه متهورانه و شجاعانه از جذابیت بالایی برای مخاطبان برخوردار هستند که باید به زبان ادبیات ارائه شوند.

وی بیان کرد: ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تلاش کرده‌ایم تا در حوزه‌های مختلف از آثار تولید شده در زمینه دفاع مقدس و نویسندگان این عرصه حمایت‌های لازم را داشته باشیم. ضمن اینکه در برنامه‌های پایتخت کتاب ایران در سال 98 نیز به این آثار اهمیت ویژه‌ای داده شد.

جوادیان‌زاده گفت: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حمایت از خرید کتاب‌های حوزه دفاع مقدس بود که تلاش کردیم با رونمایی از آثار و برگزاری جشن‌های امضا از آنها حمایت کرده و نویسندگان این حوزه را به جامعه معرفی کنیم.

وی گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، توزیع کتاب‌های دفاع مقدس، کارگاه‌های داستان‌نویسی، استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد به‌عنوان شبکه بزرگ فرهنگی برای ترویج این آثار، دیدار با نویسندگان این حوزه و ارائه کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در نمایشگاه‌ها از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: تعداد 200 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس در استان یزد با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چاپ شده است. ضمن اینکه دو موسسه انتشاراتی نیز در استان به‌صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط