سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
فردا؛ رقابت 110 شاعر از سراسر کشور در سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه در فضای مجازی خبر داد و گفت: 110 شاعر از سراسر کشور در این دوره از کنگره با هم به رقابت می پردازند.

عبید رستمی به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان با بیان اینکه سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی قروه با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی و بر بستر شبکه‌های اجتماعی به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، به آثار رسیده به دبیرخانه این کنگره اشاره کرد و گفت: در سیزدهمین کنگره شعر عاشورایی 110 شاعر مجموعا 323 اثر خود را به دبیرخانه ارسال کردند که ساعت 10 فردا چهارشنبه 9 مهرماه و در آستانه اربعین حسینی، اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان درباره نحوه برگزاری مجازی کنگره سیزدهم شعر عاشورایی هم بیان کرد: به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قرائت اشعار شاعران برگزیده خارج از استان به‌صورت ضبط شده بر بستر شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام https://instagram.com/kongerh_shere_ashoraii  و آپارات به آدرس https://www.aparat.com/kongereh_shere_ashoraii/live به‌صورت پخش زنده و شعرخوانی شاعران ساکن استان کردستان هم به‌صورت آنلاین در مراسم و با حضور تعداد اندکی از عاشقان و رهروان امام حسین (ع) انجام خواهد شد.

رستمی در مورد بخش های این دوره کنگره گفت: شاعران در دو بخش اصلی که مربوط به عاشورا و بخش ویژه مربوط به سردار دلها سردار شهید قاسم سلیمانی آثار و سروده‌های خویش را به دبیرخانه ارسال کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اهداف برگزاری این کنگره نیز اشاره و اضافه کرد: شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقاء سطح کیفی اشعار آئینی و گسترش ابن بخش از شعر از مهمترین اهداف برگزاری کنگره شعر عاشورایی است.

رستمی یادآوری کرد: توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر قروه ازدیگر اهداف برگزاری کنگره سیزدهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها