دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
مهابادی‌ها 2000 جلد کتاب طی نیمه نخست امسال امانت بردند

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: ۲ هزار جلد کتاب طی نیمه نخست امسال به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد.

چیا قادری، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: 2000 جلد کتاب طی نیمه نخست امسال به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد که نسبت به سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کتابخانه کاهش قابل توجهی داشته است.
 
وی افزود: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از اوایل تیرماه سالجاری پس از گندزدایی و ضدعفونی کردن با حضور کتابداران بازگشایی شده و تاکنون ۱۹۵ عضو جدید به اعضای این مراکز اضافه شده است.

قادری در ادامه سخنان خود گفت: در نیمه نخست امسال ۱۴۰ کتاب در موضوع‌های مختلف از جمله ادبیات، فلسفه و روانشناسی، ادیان، علوم اجتماعی، زبان، علوم، هنرو سرگرمی، تاریخ و جغرافیا از طرف شهروندان به مجموعه کتابخانه‌های این شهرستان اهدا شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۱ هزار جلد کتاب در قالب ۵۰ هزار نسخه در کتابخانه‌های این شهرستان موجود است که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد ادامه داد: دستورالعمل های بهداشتی در کتابخانه‌های فعال این شهرستان رعایت خواهد شد و به ‌منظور اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی چیدمان فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه‌ها تغییر کرده به طوری که از تجمع افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، جلوگیری خواهد شد.

قادری افزود: شهرستان مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته است در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست این شهرستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها