دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
دفاع مقدس نیاز به تدوین یک دایره‌المعارف با تمام مختصات خود دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: کاری فاخر و در تراز دفاع مقدس هنوز که هنوز است کمتر به رشته تحریر درآمده و باید گفت دفاع مقدس نیاز به تدوین یک دایره المعارف با تمام مختصات خود دارد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: دفاع مقدس آیینه تمام‌نمای یکدلی و‌ همبستگی ملت ایران از هر قوم و‌ نژاد در برابر قدرت‌های بزرگ جهان بود و چهلمین سالگرد این حماسه فرصت مغتنمی برای بازخوانی ابعاد مختلف جنگ تحمیلی و انتقال وقایع آن به نسل‌های آینده است.

وی در ادامه سخنان خود برگزاری مسابقه کتابخوانی کتاب مربوط به دفاع مقدس، تدوین و تالیف کتابشناسی دفاع مقدس، تجلیل و تکریم نویسندگان مربوط به دفاع مقدس، حمایت از چاپ کتاب مربوط به دفاع مقدس و خرید آثار منتشره در این خصوص را از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این هفته عنوان کرد.

خدایاری افزود: معرفی آثار مربوط به دفاع به طرق مختلف و اختصاص غرفه ویژه در نمایشگاه‌های کتاب استان به دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی در ادامه با اشاره به نقش نویسندگان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: بزرگترین مروجین فرهنگ ایثار خود شهدا هستند که مفاهیم ذکر شده را نه در نوشتن، بلکه در کتاب عمل و نبرد به بهترین نحو ممکن ترسیم کرده‌اند.

خدایاری ادامه داد: نزدیک به ۲۰ نفر از میان انبوه نویسندگان استان دز زمینه دفاع مقدس، ریشه‌ها و ابعاد آن قلمفرسایی کرده‌اند و آثار ارزشمندی از خود برجای گذاشته‌اند، اما به نظر می‌آید کار فاخر و در تراز دفاع مقدس هنوز که هنوز است کمتر به رشته تحریر در آمده است. و دفاع مقدس نیاز به تدوین یک دایره المعارف با تمام مختصات خود دارد.

این مقام مسئول در حوزه فرهنگ ادامه داد: دفاع مقدس از نادرترین جنگ‌هایی است که وجبی از خاک نصیب دشمن نشد و‌این افتخار درسایه جانفشانی هزاران هزار رزمنده دلاور بود.

وی با بیان اینکه، در جنگ تحمیلی ایران اسلامی با کمترین امکانات و‌ نیروها در برابر رژیم بعثی صدام که مورد حمایت ابرقدرت‌ها بود قرار گرفت ولی با حداقل امکانات بزرگترین عملیات‌ها را طراحی و ‌به سرانجام رساند، افزود: دفاع مقدس برای کشورگشایی نبود بلکه دفاع از ناموس و‌طن بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها